måndag 17 december 2012

En dagens

Helgen har förlöpt fint. Inget blod tack å lov! Jag är verkligen nervös och drömmer mardrömmar på nätterna om massor med blod. Alltså är jag verkligen trött och julledigheten kunde inte vara mer läglig. Mardrömmarna om blodet är verkligen svåra och jag blir påmind om att inte vara så säker på något alls. Livet är nyckfullt och det kan gå precis hur som helst.

I lördags kväll efter goda lördagsmiddagen kom jag på att jag inte hade ett g-test hemma. PANIK! Jag tänkte ju testa i helgen för att se om det nu var 3+ istället vilket då skulle betytt att hormonerna ökat sista veckan. Jag ville absolut testa söndag morgon för i veckan vill jag inte mötas av något tråkigt besked i onödan. Jag och älskade satte oss i bilen och körde till jouröppet apotek och köpte ett test. Lördag kväll. Tack för att mannen är så fin och förstående :)

I söndags testade jag alltså igen och det stod 3+ så det var ju bra. Än så länge är vi där vi varit många gånger förr. Vi har haft 3+ på stickan många gånger om inte alla gånger faktiskt. Än så länge är vi inte förbi någon milstolpe på så vis, utan vi har varit här förr. Tror att det lättar lite om vi kommer förbi tidigare stadier. Hjärtslag hade ju varit så så härligt för det har vi aldrig sett förut ... Vi har ju trots allt varit i vecka 10-11 en gång så det är ju ett tag kvar innan jag ser förbi historien.

Symptom då. Jo, men nja. Jag tycker jag har varit lite lite illamående i helgen. Mest på kvällarna, men idag också på morgonen när jag skulle till jobbet. Fortfarande inget i bröst eller annat. Har ju mått illa en gång förut just innan första missfallet. Då blev jag illamående av korvos när älskade stekte korv en gång. Innan det missfallet hade jag också metallsmak i munnen en gång. Men detta illamåendet kan jag inte påstå att jag känner igen. Sista missfallet var jag däremot helt säker på att det gått vägen. Jag hade ju massor med känningar (läs ont som fan) i magen den gången och jag trodde att det var så det skulle kännas. Då visade det ju sig att jag hade ett missfall OCH ett utomkveds samtidigt så det är ju inte så konstigt att jag hade ont och det är ju därför ingen gång jag ska jämföra med heller... Lika ont som den gången har jag alltså inte alls och det är nog lika bra det :)

Annars är det ju nu en dag närmre fredagen. Nerverna inför det besöket kommer vara helt sjuka, men jag får bita ihop. Bättre att veta något än inget alls... Oavsett vad det blir för nyheter...


Kram!
/C


4 kommentarer:

  1. Måste säga att det är liiite nervöst att gå in på din sida efter en tyst helg... vad ska det stå? Blundar med ena ögat och kollar snabbt texten- inget blod! Phuu... och kan läsa igenom hela texten lite lugnare- hehe... vad skönt att det gått ytterligare ett par dagar, so far, so good!! :-) Javisst det kan hända mycket än och man ska inte ropa hej och allt det där, men för varje dag som går är det ju bra och hoppfullt! Hoppas nu veckan går fort och i samma stil, så vi på fredag får ett roligt besked :-)

    Ha en underbar dag!
    Anna i gbg....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, jag försöker skriva neutrala rubriker som inte skrämmer för mycket :) Jag känner igen det där. Vet att jag gjort lika dant med bloggar jag läser. Skumma snabbt för att fatta att det är ok och sen läsa det hela igen.

      Fan vad jag ser fram emot fredag med skräckblandad förtjusning... Lovar att jag skriver något kort om det på fredag innan julledigheten. Vi ska till mannens föräldrar så det blir ingen uppdatering därifrån.

      Hoppas ni också får en fin jul med massa gott!
      Kram och god jul Anna!

      Radera
  2. Håller tummar att blod håller sig borta och att ni får se ett fint tickande hjärta på fredag.

    Det där med symtom är otroligt svårt att analysera. Jag har mått olika vid varje graviditet så dom behöver inte betyda något alls...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Fredag is the big day. Jag vet knappt hur det ska gå att plötsligt ligga där på britsen den dagen. Mina nerver kommer vara helt upp åt väggarna.. Tack för att du tänker på mig. Tror det hjälper faktiskt!

      Symptomen känns jätte svåra. Tyckte brösten hade blivit lite större innan, men nu är de som vanligt igen. Jag är bara så rädd att det ska tillbakabildas.... jag vill så gärna att det ska gå denna gången.

      Hoppas ni har det ok trots att det inte gick helt enligt planerna. Jag satte kaffet i halsen när jag först läste att ni var på förlossningen! MEN, det kommer gå jätte bra. Ni kan inte vara i bättre händer än ni är nu. Nu följer man pojken noga och det kommer gå bra! Han kommer till er snart ju och det kommer bli fantastiskt. Jag bara vet :)

      God jul och håll ut! Kram!

      Radera