fredag 7 december 2012

Snabbis

Lite snabbt... vi var ju hos RMC idag. Shit vad jag var nervös när vi satt där. Jag hörde "läkaren" (hon som vi haft otroligt svårt för) i korridoren, men hon såg mig inte. Kan ju meddela att det var ett stort berg för mig att ta mig dit idag. Fylld med ångest. Vill inte ens tänka på hur det var sist vi var där... fy sjutton.

Vi behövde i alla fall inte träffa den läkaren vi hade så svårt för. Hon som sa så otroligt många dumma saker om ni minns. Vi träffade en annan doktor och det kändes bra! Så mycket ångest rann av mig att jag knappt kan förklara känslan. Hon sa att vi "egentligen" inte var berättigade till IVF förrens om ett år till (!!!!) MEN, de skulle göra ett undantag :) Vi skulle få våra gratis behandlingar. Jag skulle maila henne hur det går med detta nu pågående IVF försök och hålla henne uppdaterad. OM det nu inte går så tar hon in oss med en gång! Underbart! Tänk att det finns en plan som inte skulle kosta oss motsvarande en bil! Det känns så himla skönt att ha det alternativet. Nu finns det kanske en svag liten tröst även om detta försöket inte går vägen. Tänk. Just nu känns det som jag för en gångs skull har ett försprång och kan föregå en del av sorgen och smärtan i ett misslyckande! Det är första gången...

Kram och trevlig helg!

4 kommentarer:

  1. Bra! På dom bara!! hehe...

    Hoppas du får en trevlig julfest-kväll och imorgon håller jag tummarna för att det blir ett plus- även om jag förstår ångesten i det också ;-) Hoppas ju på att du inte ska behöva använda dig av dom där dumma RMC- människorna, att du klarar detta utan dom!

    Kram till dig och massa positiva vibbar och tummar osv osv :-D

    Anna i gbg....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allt som kan ske utan RMC är bra grejer. Fan vad jag hoppas att slippa dem. Även om det visst gick bra och denna läkaren var sympatisk, så vill jag helst bara inte.

      ps. Det var inte meningen att hålla dig på halster hela helgen, hehe. Plusset som vi fick på lördagen tog lite tid att smälta på något vis :)

      Radera
  2. Va skönt att det gick bra. Och motgångar är ju alltid lättare att hantera om man har något att se framemot. Hoppas julfesten blev kul.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla LM! Nu försöker jag se framåt med glädje så gott det går! En dag utan blod är en bra dag :)
      Kram

      Radera