onsdag 12 december 2012

Onsdag

Nu har halva veckan snart gått och det är nedräkning till julledigheten. Jag har en stor sak kvar att göra på jobbet innan ledigheten, men jag tror jag hinner med det. Ska bli så himla skönt och välbehövligt! Vila i två veckor!

Vaknade i morse och inget blod i natt heller! Det har med andra ord varit en bra natt och vi är ett steg närmre nästa fredag. För många problemfria människor kanske det känns snart, och inte så lång väntan tills nästa fredag, men för mig är det en hel evighet och en fruktansvärd väntan. Pga det har jag istället varje dag som delmål ett tag till så jag slipper se för långt fram. Allt för mycket kan hända på alla de dagarna, för än så länge är det alldeles för många dagar. Kortare delmål är lättare att hålla sig till.

På VUL är det ändå så att de förmodligen inte kommer kunna säga något alls. Vi kan inte vänta oss hjärtslag och kanske heller inte att det går att se ett foster i den bemärkelsen som hade varit lugnande. Kanske ser det likadant ut som ett missfall utan att det är någon fara. Jag inser att detta kan öka oron över jul istället för att minska den. Här lever jag på det lilla lilla hoppet. OM man nu kan se något positivt alls så kan det göra julen möjlig att överleva och då är det värt det. Utan VUL vet jag inte hur jag skulle göra alla juldagarna. Jag är liksom inte rätt patient att göra VUL vecka 10 om man säger...

Hur som, jag fattar att VULet inte är svaret på hur det hela står till, men om det skulle vara så att fostret sitter på fel ställe tex, så kanske de kan se det i alla fall. Då vill jag ju gärna avbryta medicineringen och åtgärda så snart som möjligt. Då blir det KKs väntrum istället för julfirande, men hellre det än att vara ovetandes. I övrigt blir det nog liknande vy som sista VULet när vi såg hinnan och sen bara grå vätska, som i det fallet var blod. Hoppas i alla fall att vätskan i detta fallet inte är blod. Hoppas. Tyvärr kan de inte se skillnad på olika vätskor i det skedet, men det är så jag får tänka i alla fall. Det viktiga är att inte ha för höga förhoppningar om vad vi kommer se. Bara det sitter rätt och där syns något alls så ska vi vara glada för det.

Tack för era kommentarer dessa dagar! De värmer massor!
Kram






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar