torsdag 13 december 2012

Längtar helg

Vaknade i morse och inget blod under denna natten heller. Börjar ju bli en fin vana, men jag ska inte ta den för given. Det är fantastiskt varje gång det händer. Imorgon är det en vecka kvar till VUL. Börjar snart bli greppbart. Kanske kanske klarar vi oss dit. Hoppas hoppas. Någon gång under nästa vecka börjar det bli ett nytt mål och kanske kommer det då kännas lite mer rimligt än vad det gör nu. Nu känns det fortfarande för långt bort.

Vet ju inte vad som är medicinerna och vad som är symptom. Tycker att brösten svullnat lite, men det kan ju vara prednisolonet och inte graviditet så att säga. Medicinen kan innebära att man samlar vätska och så känns det lite faktiskt. Just nu hade jag inte trivts i bikini om man så säger... Tycker inte att brösten gör så ont däremot. Hade hoppats på det lite, men nu har jag klämt så hårt i dom att de gör ont pga det istället. Annars kanske det spänner i magen vissa dagar, men för det mesta inte alls. Så. Fortfarande utan några särskilda tecken på att detta gått vägen. Hoppas ju såklart, men känner mindre än jag hoppades jag skulle. Hade gärna haft alla tänkbara symptom, men så är det verkligen inte. Hade gärna mått lite skit liksom. Vilken skön känsla det hade varit! Alla ni som lyckas bli gravida och mår dåligt på kuppen: You lucky ones :)

Snart är det i alla fall helg och som jag längtar! Vi ska inte göra något speciellt, och det ska bli jätte skönt. Jag längtar till julen också och tycker det ska bli jätte skönt att åka till landet och älskades föräldrar. Hoppas bara vi får ro att njuta av det och att det inte grusas på vägen. Ledigheten behövs verkligen och vi behöver vara tillsammans och ha det lite lugnt och skönt. Prata och bara vara ihop, jag och min fina man. Önskar verkligen att vi får njuta och inte våndas.

Annars, inte mycket nytt på himlen. Jag mår lite sisådär av och till, men ibland ganska lugn också. Inombords är det rörigt ibland, men så får det vara. Ingen annan kan ju berätta för mig hur jag ska och inte ska känna utan det är ju som det är. Jag vet i alla fall att jag gör det bästa av situationen och på så vis går det ju bra.

Kram






2 kommentarer:

  1. Att komma in här och se att ännu en dag har gått är en lättnad. Håller nästan andan lite när jag trycker på bokmärket och andas ut först när jag skummat igenom de första raderna. Jag håller mina tummar för att VUL ska se fint ut och du ska kunna slappna av lite över jul.

    SvaraRadera
  2. Vad fint av dig! Tänk att man i stort sett känner och förstår människor på detta viset trots att man inte träffats! Jag imponeras av all empati och tanke som finns runt mig :)Vem vet varför det ännu inte blött, jag tror nästan lite det beror på alla som hoppas å mina vägnar att detta ska gå ;)
    Kram och hoppas du får en fin Lucia

    SvaraRadera