lördag 5 november 2011

Drömmen om ett barn

Ojojoj, tårarna rinner av det programmet. Tycker verkligen att det är jätte bra att det uppmärksammas men jag kan nog inte titta på det mer, jag blir ju så ledsen!De var nog en repris jag såg ikväll men i det programmet var paret som trodde de var gravida och skulle in för att kolla hjärtljud och då var där inget. Jag blev så ledsen! Reene Nyberg sa något om att man inte kunde föreställa sig hur det känns men det kunde ju jag såklart :( fy så fruktansvärt det är. Efter programmet så kände jag en kort stund att jag kanske måste acceptera att barn aldrig kommer min väg och det var en hemsk känsla, jag vill ju inte ge upp egentligen. Men hur ska man orka? Efter "bara" tre missfall är jag sååå ledsen och påverkad att jag kan inte föreställa mig tre till men det måste jag kanske ställa mig in på. Hur ska det gå...

En annan sak som jag inte känner igen... jag har börjat fundera på vad jag kan ha gjort för illa tidigare i livet eller i ett tidigare liv. Karma alltså. Kan det vara så? Det är ju lite knäppt att tänka så men det är tankar som bara kommer.

Googla har man ju börjat med på ett mer frenetiskt vis det senaste året. En sak som jag googlat massor på men inte hittat svar på är varför jag plötsligt har ont vid ägglossning. Detta hade jag ALDRIG innan missfallen. Kan det vara bra eller dåligt tro? Jag har kikat en del på symptom för endo men det gör ju inte ont vid mensen, men vid ägglossning känner jag äggstockarna på ett nytt sätt. Jag tänkte fråga läkaren från RMC som skulle ringt i torsdags (självklart ringde hon aldrig...) vad detta kan bero på.Men jag får väl fortsätta hoppas att det är en bra sak.

Idag har det varit lite tungt på ett vis... vi har nämligen ett "gästrum" (läs tilltänkt barnrum). Eftersom vi skulle haft barn vid detta laget har vi inte riktigt gjort något med det rummet än. Vi har nog tänkt vänta tills barnet kom och då göra det till ett barnrum istället. Idag har jag gjort vid det. Nu är det ett snyggt gästrum för vuxna att bo över i och inget annat. Lite sorgligt är det ju. Det känns som ett sätt att ge upp lite, inte lönt att vänta längre liksom.Älskade kommer hem imorgon så då får vi se vad han tycker. Valde ett rosa överkast och en blommig kudde till, hehe.

Nu är det tv tajm och glass! Mysigt med helg i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Hej! Hittade precis till din blogg och har än så länge bara hunnit läsa det som står skrivet om dig. Men som jag förstår det så har du lätt för att bli gravid men får missfall varje gång. En kompis till mig hade precis samma sak. Hon fick missfall efter missfall. Hon hade lätt för att bli gravid men det slutade alltid olyckligt. Så läste hon på internet om en tjej i samma situation som hade tagit blodprov som visade på att hon hade underproduktion i sköldkörtel. Min kompis fick efter mycket tjat detta kollat och produktionen var långt under det normala. Hur som helst, en månad efter att hon började med tabletter för detta var nivåerna normala och vid nästa menscykel blev hon gravid. Nu har hon en liten dotter på några månader:-) Har du kollat detta?

    SvaraRadera
  2. Hej och tack för tankarna kring vad detta kan vara! Jag har nu begärt ut min journal där testerna står så jag kan kolla själv alternativt vända mig till någon privat klinik för att ta en titt. Jag har hela tiden haft känslan att något inte står rätt till och att de "missar" något. Jag har inte frågat speciellt kring sköldkörteln som du skriver så det måste jag kolla upp! När de gjorde testerna till utredningen tyckte jag inte att de klargjorde riktigt för mig vad de tittat på och hur resultaten egentligen så ut så jag måste nog gräva en del på egen hand, och då vet jag ju nu var jag kan börja ;) Tack för tipset!!!

    SvaraRadera