måndag 21 november 2011

Perspektiv!

En sak som ger lite perspektiv:
Många gravida hör man prata om hur himla satans jobbigt det är att inte få dricka vin eller äta det man vill på HELA  9 MÅNADER. Oj vad de längtar tills det är fritt fram med vin och ostar! Visst, jag kan förstå detta. Dock hör man sällan en som kämpat för att få barn i flera år ens nämna eller prata om detta. Detta för man har lite andra perspektiv såklart. Men det är något som slår mig när man diskuterar barnlöshet och alla kval man som man som barnlös måste gå igenom och utsätta sig för. Ovanpå inget vin (av och till under processen) så har vi: hormonsprutor i magen var dag, tabletter och undersökningar stup i kvarten, sittandes på jobbet och blöda efter ett mf. Sen tillkommer såklart när alla andra berättar lyckliga historier om sina barn, utanförskap, oro, brist på framtidshopp mm.

Ja, som sagt. När man har lite vidgat perspektiv så spyr jag lite när en är gravid klagar på saker som att ost och vin inte får ätas... kan ju inte hjälpa det men jag blir lite sur då... jag vet, det är jag som är dum men ändå, jag önskar ibland förståelse för detta av de som blir gravida utan samma problematik som jag har.

Kram


2 kommentarer:

  1. De gånger jag varit gravid totalt 30 veckor har jag aldrig tyckt att det varit jobbigt med kosten. Och vin...om man inte klarar sig utan det som gravid så tycker jag man måste fundera lite hur sitt förhållande tll alkohol verkligen ser ut...

    vi har som sagt ett annat perspektiv än de som blivit gravid på en räkmacka.

    SvaraRadera
  2. Nä, det blir ju en nagel i ögat när folk som är gravida beklagar sig. Med hopp om att det kanske bli något är jag nu inne på andra året där jag av och till håller mig till "gravidkost" och har inte haft en tanke på det.

    Min gravida syster klagar också en del på att hon känner sig tjock... det gör jag med fast utan barn i magen pga all deppighet. Vilket skulle man valt liksom? Men detta vet hon ju inte...

    ja, men det är en del i mig som så gärna skulle vilja att alla förstod för det skulle svida mindre i hjärtat hos mig om de gjorde det.

    Hoppas du får en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera