tisdag 22 november 2011

Helg snart kanske?

Nä, det är ju bara tisdag :( vill egentligen ha mys hemma med älskade NU! Tyvärr får vi inte hem en sotare som kan besiktiga spisen innan helgen, så första advent blir utan premiärbrasa... attans. Men då ska man alltså börja julstöka redan? Shit, jag är inte riktigt beredd känner jag. Men vi får väl se vad vi hittar av adventsljusstakarna och hinna baka lite lussekatter också. Det blir mysigt ändå. Det blir ju så mysigt ljus i alla fönster när man är klar.

I övrigt så är det snäppet bättre idag. Med detta menas att jag inte är riktigt liika okoncentrerad på jobbet utan har faktiskt lyckats dra i lite trådar som jag behövt.

Spelade bandy igår efter jobbet och jag blev så sjukt slut och nu idag är det spinning. Hur ska jag orka? Sen får jag i alla fall ha en dags vila. Har funderat lite på vikten och det är ju inte så att det senaste året varit snällt mot min vikt precis utan jag har gått upp lite. Detta vill jag egentligen göra något åt men det är ju så svårt. Jag ska föröka träna 3 ggr per vecka och hålla tillbaks lite på socker och kolhydrater.

Annars så är jag lite nervös inför torsdag och läkarsamtalet. Tänkte att jag skulle ha fått en kopia på min journal tills mötet men den har inte kommit än. Jag vill nämligen se mina värden själv så jag kan undersöka dem lite. Fick ju tips om att kolla extra på TSH värdet och det ska jag göra. Men istället får jag nog bara fråga henne vart journalen tagit vägen och se om hon kan diskutera värdena på TSH utan att jag fått kopian. Det vill de ju inte alltid eftersom det är på telefon men jag ska försöka.

I övrigt har jag och älskade kommit fram till att vi ska till en privatklinik (Öresundskliniken) här i Malmö. Vi vill gärna att de också gör en utredning så vi kan se om de hittar mer än RMC hittills gjort. OM dom inte gör det, nä, då är det fine. Vi får fortsätta kämpa på och kan lika gärna hålla oss till landstinget. Men OM de hittar något annat, ja, då kanske det får bli att man betalar för sin behandling hos dom istället för att stå kvar i landstinget. En utredning hos Öresundskliniken kostar 3200 så det tycker jag det kan vara värt. Jag har en liten liten känsla att RMC inte gjort allt dom ska men jag vet ju inte vad de missat eller vad det kan vara som de läst av knepigt... Hur som, jag måste ändå ha min journal när jag ska till den privata kliniken för de vill ju titta i den ändå så det blir ju prio att få journalen till mig.


Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar