måndag 28 november 2011

Urblåst

Det var en hiskelig adventsstorm vi hade i södra Sverige vill jag lova. Det var så där lite lagom läskigt och härligt på samma gång. Jag och älskade har haft en underbar helg men en brasa som brunnit nästan konstant. Vi har suttit där och njutit under filten men en bok, underbart! Jag älskar kaminen och den har redan varit värd pengarna :) Vi har också bakat lussekatter och julstökat hemma med lite ljus och pynt. Vi är inte värst pyntiga men lite kan vara kul. Detta året är det ju dessutom jul hemma hos oss så vi får ju har något som hjälper till med stämningen.

Annars är det en kort vecka för oss. Jag åker till Stockholm på onsdag med jobbet och sen kommer älskade dit på torsdag och möter mig. Efter det har vi myshelg i hufudstaden tillsammans, hotell och det hele :) Vi skulle ju egentligen träffat en gammal vän till mig när vi var där (det var det egentliga huvudsyftet med resan) men nu ringde hon igår och hon kan inte :( Hon är skådis och ska spela in i Göteborg den helgen och kunde inte tacka nej, så jävla trist, men men. Vi kommer ha det härligt ändå. Tips på härliga restauranger någon?

Denna korta veckan känns bra. Jag är så trött nuförtiden men det är kanske inte så konstigt. Det har varit ett mycket lååångt år kan man ju säga... shit vad det har varit tufft. Tyvärr är det ytterligare en barnlös jul som står runt hörnet för oss. Önskade mig verkligen något annat egentligen. Åtminstone en mage eller nåt... nu är det inget alls istället. Inte ens gravid. Hoppas verkligen att 2012 blir ett såååå mycket bättre år. Jag tycker att det sällan blir ett "sådär" år. Antingen är de riktigt bra eller riktigt dåliga. 2010 var fantastiskt (fram till december) så nu hoppas jag att det blir vartannat år som är lika underbart. Hoppas verkligen på nästa år...

En sak som också närmar sig... vad fasen ska man göra på nyår??? Jag har ingen plan. Vi har inte blivit bjudna på någon fest och heller inte planerat att ha en. Måste fundera kring den lite...

Hörs snart igen :)
Nu är det morgonkaffe som gäller!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar