torsdag 2 februari 2012

Dagen idag

Torsdagar är ju min favvodag. Förklaringen till detta är just att hela härliga helgen ligger framför en och man har inte ens börjat smaka på den :)

Jobbet känns sådär just för tillfället. Tycker att arbetsuppgifterna är ok men det är kollegorna som stör mig. Jag tycker särskilt att en person är rent ut sagt helt knäpp och det är så jobbigt när man hamnar bredvid henne vid fikat. Har haft den oturen både idag och igår. Nu ska hon skaffa hund också så det är ett jävla tjat om detta... jag har inte ens orkat gratulera henne.

Ägglossningen kom och gick och vi gjorde så gott vi kunde av den tycker jag nog... nu är det bara att vänta och det är ju det som är det jävliga. Tror iofs inte att det blev något utan det blir nog så att läkaren får hjälpa oss på ett eller annat sätt. Tiden just nu är lite svår i hjärtegropen tycker jag. I helgen är det älskades brorsbarns dop och det blir såklart lite jobbigt. Hon föddes typ samma tid som vi skulle fått en liten en själva om inte vi fick missfall den gången så det är ju en evig påminnelse. Jag får stärka mig inför helgen och det är nog det jag har bearbetat en tid nu. Jag blir ju alltid lite extra låg när jag måste förbereda mig för något sådant. Dessutom närmar sig syrrans födsel med stormsteg och det är ju än mer besvärligt. Försöker förbereda mig för det också så lite nere bli man ju allt. Liten ökad ångstdos per dag gör alltså sitt...

I övrigt tränar vi som bara den. Jag går min morgonpromenad varje morgon kl 05,30. Idag var det -8 så det tog emot lite i kylan men det gick och denna nya rutin är jag glad för :) Tappar inte så mycket i vikt mer men det gör inget. Jag är tajtare i kroppen nu och tycker själv det känns bättre i spegeln så jag är glad ändå. Sakta sakta neråt går det men det är ok. Igår var det styrketräning och det var jättekul för en gångs skull. Idag är det spinning och det brukar jag gilla så det blir bra. Vi försöker träna 4 ggr per vecka men denna veckan blir det bara 3 eftersom vi ska iväg i helgen, men dit vi ska (älskades hemstad) ligger snö så jag hoppas på lite skidåkning :))

/C




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar