torsdag 16 februari 2012

Sådär helt enkelt

Har verkligen inte orkat skriva på ett par dagar vilket verkligen är synd. Jag mår bättre när jag skriver av mig så det är verkligen inte toppen för mig att låta bli. En av anledningarna till att jag inte velat skriva är väl delvis för att inte jinxa något. Jag skulle ju till läkaren igår och jag ville bara ta det som det kommer utan att ha laddat för mycket. På morgonen tog jag ett gravtest och som jag hoppades. Hoppet veckor är nu passerade och det var fett negativt. Det är alltid jobbigt när man inser att det inte blev denna gången heller och nu börjar man om på nästa cykel. Läkaren därefter var typ ok. Älskade hängde med och det gillade hon inte. Vet inte varför... vi är ju två i detta så hon borde tycka det är ok. Hon pratade med oss som vi inget förstod och det var ju lite störigt. Mellan typ varje ord klämde hon in "förstår du?". Hur som så undersökte hon mig och allt såg fint ut. Inga cystor eller så som jag varit orolig för. Istället beror väl mellanblödningen med all säkerhet på hormonobalans. Hon tog också ett cellprov som vi får invänta svar från. Hon sa också att det inte såg ut som att jag var gravid :(

Nu väntar vi i alla fall på mesen och sen har vi kommit fram till att vi får avboka resten av läkarbesöken och istället invänta RMC. Hon sa att hon kunde göra prover (spermieanalyser äggledarpassage) men att då skulle nog inte RMC vilja göra det igen vilket kan hindra oss i att få hjälp av dom i framtiden om det skulle komma till IVF. IVF är inget som denna läkaren gör (såklart) varför det är bättre att fullt ut stanna hos de som skulle kunna hjälpa oss att komma vidare. Vi tycket väl att hon var sådär vilket gör att vi lika gärna kan fortsätta hos RMC. Vi ska ringa dom i maj och se hur vi ska gå vidare. Tills dess är planen att skriva in sig som patient hos cura för en helt vanlig undersökning. Är man patient där har man förtur till deras fert. hjälp vilket vi kanske kan komma att behöva en dag...

Hur som, det finns alltså inte så många planer egentligen... bara att harva vidare. Hoppas att det blir nästa gång. Nu kom ju nästan ingen mellanblödning och så fort den är borta så tror jag liksom att kroppen är på g igen. Hoppas den är det snart.

En liten fb skitsak. Hatar ju fb just nu. Jag skrev "Extrem träningsverk men nu kör vi igen". Syftade på att jag verkligen kommit igång med träningen (lite fbskryt med andra ord). Gravid vän svarar "Skulle ju också gärna tränat om jag bara kunnat ;))" Vad fan svarar man då? Skulle varit gravid om jag kunnat? HATA!!!!! Och dessa jävla smileyblinkarna efter. HATA IGEN!!!!

Nåväl, nu drar jag snart en pressening över mig som detta roliga inlägget :) Skrattade så jag dog. Passar mig med lite galjhumor i mörkret.

Kram till alla s hörs vi snart igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar