måndag 6 februari 2012

Det går runt o runt o runt....

Känns som att jag befinner mig i en evig loop. Men först lite om helgen. Den var fin. Vi var hos älskades föräldrar och där var det verkligen vinter. Strålande sol och -20, is på sjön och underbart! Vi var ute och åkte hela lördagen på en större sjö och det var så vackert. Vi hade med oss ved som vi gjorde till en brasa och fikade ute på isen. Sen var det ju dop (kyrkligt tom) och hela baletten. Massor med barn överallt och gravida också. Känns som en jobbig påminnelse varje gång man är tvungen att vara i ett sånt sammanhang. Som barnlös får man helt enkelt aldrig välja. Inte konstigt att så många skriver om hur bra de mår i hemmets trygga vrå. Där är ju den enda platsen man får vara ifred utan påminnelse och kan istället välja själv. Sen allt snacket i kyrkan om hur barn är guds gåva bla bla bla. Orkar liksom inte med det tugget just nu. Väl där kan man ju tyvärr inte stänga öronen...vill gärna träna upp den förmågan...

Men tillbaks till loopen dårå eftersom det är så jävla kul... not. Jo, idag är det måndag och typ en vecka efter ägglossning. Än en gång finns ju inga symptom på något glädjande, såklart. Det enda som är ett symptom det är ju att den satans mellanblödningen är på g. Pytte pytte färgat på pappret idag så det signalerar ju att loopen tänker köra ytterligare varv men mig och älskade som medtvingade passagerare... grrrr. VI VILL HOPPA AV DETTA JÄVLA PLANET!!!!! Fatta någongång...please? Det blir ju då inget denna gången heller och det är ju så jobbigt. Vill bara gråta och stanna hemma idag. Mensen ska komma den 18 och just innan det, den 15 ska vi till läkaren. Jag hoppas så jag håller på att dö att de verkligen skulle kunna ge mig en diagnos och hjälp med detta. Jag är verkligen så så ledsen att vi, jag och älskade, ska behöva köra fler varv i rondellen... jag vill ju inte mer :'(

Undrar vad blödningen är... har funderat på det. Det skulle ju kunna vara mycket tidiga missfall... i så fall har jag ju haft huuur många som vid detta laget. Usch vad sorgligt den tanken känns. Missfall och jag vet inte ens om det... fy.

Nåväl, det är måndag och det är bara att hänga med... lite tidigt att redan längta till helgen kanske men det gör jag. Jag vill mysa i hemmets trygga vrå där VI väljer vad som händer och kommer in i våra liv. VI är filtret och vi bestämmer!

Peace out

1 kommentar: