tisdag 21 februari 2012

Hemma i lugn och ro

Idag förmådde jag mig inte att ta mig till jobbet. Jag sitter här hemma idag och sov till 11.00 idag! Jag gick ändå och la mig kl 10.00 så trött var jag nog. Jag känner mig lite förkyld och har lite ont i huvudet... det är det jag skyller på att vara hemma. Huvudet har malt på lite sen igår och det hjälper inte med alvedon. Några symptom på graviditeten känner jag annars inte. Det kanske man inte ska i vecka 4+3 men ändå. Herre gud vad jag letar efter dom! Jag önskar jag kunde få lite ömma bröst i alla fall. Ge mig nåt bara, snälla! Jag får nog ge mig till tåls ett par veckor till och se om det kommer....

Det är såklart många tankar som kretsar i mitt huvud i och med plusset. En av dom är att vi nog aldrig skulle vara aktuella för IVF. Eftersom att vi blir gravida så skulle ju inte en sådan behandling hjälpt. IVF minskar ju inte missfallsrisken som jag har förstått det. Min läkare på RMC har ju varit väldigt tydlig med att det bevisligen inte är fel på äggen eller spermierna utan om det inte går så måste det vara något annat. I och med detta så tror jag inte att IVF kommer vara för oss om vi inte lyckas på egen hand. Ibland tycker jag det faktum är så jobbigt. Jag önskar att det fanns en sådan väg för oss om detta inte går. Jag säger inte att ni som får IVF-behandling har det lättare på något vis, men det är väldigt tungt att allt ska hänga på att man klarar det själv. Fan vad jobbigt det är. OM inte detta går betyder det att min medicinering inte hjälpt... vad fan gör vi då? Vad blir nästa steg?

Fy, jag orkar inte tänka på det mer. Jag ska försöka ta en dag i taget och koppla bort hjärnan lite...

Önskar er alla en fin tisdag!
Kram

2 kommentarer:

  1. Jag hade knappt några symptom alls när jag var gravid, brösten ömmade inte, och jag mådde bara lite illa på morgonen v10-12 ungefär. Tror inte att det är symptomen som avgör. Håller tummarna och känner på mig att det går vägen den här gången!

    SvaraRadera
  2. Tack snälla för lugnande kommentaren! Det svåra är när man googlar på det och det verkar som var varannan människa typ kände hur spermierna simmade fram och sen ömma bröst från dag ett :)Jag behöver ju höra motsatsen lite också som jag vet finns. Tusen tack, det lugnar verkligen!!!! Det gör all skillnad i hela världen att få höra det du skrev och de kommentarerna gör mig så glad att jag har bloggen!

    Kram

    SvaraRadera