tisdag 7 februari 2012

Siktet inställt

Jag har andats massor sedan mitt tidigare inlägg och nu är jag samlad. Det får inte stå i brevet från läkaren att de avlyser alla inbokade tider, nejdå, det står där inte. Där står säkert bara att hon nu har en klar bild av vad som redan är gjort och vi ska inte göra exakt samma tester igen för det vore ju onödigt. I stället ska hon till att börja med undersöka mig noga nästa vecka, ta ett cellprov kanske och prata om vilka tester som i så fall saknas så vi kan fokusera på dem. Vi ska prata om spolning av äggledare samt älsklingens spermier. Thats it. Om detta inte blir gjort kan vi ju alltid vända oss till en privat klinik för dessa åtgärder. Det är inte slut än med andra ord...

I övrigt är väl allt typ ok. Ledsen för alla som har det svårt att få det efterlängtade plusset... verkligen ledsen. Jag önskar oss alla ett bra 2012 och när året kommit till ända vill jag att vi alla fått klarhet och kommit till rätta med våra problem.

Lite orolig att nu när jag och älskade gifter oss i sommar så kommer frågor kring barn öka. Då på ett konstigt vis kommer alla förvänta sig ännu mer att vi ska blir en familj (som om vi inte redan var det... om än bara 2 personer så är vi ju en familj). Detta tynger mig aningens... lägger liksom lite sordi på stämningen och allt vad vårt bröllop står för.

Nåväl, back to work.
Kram

2 kommentarer: