tisdag 21 februari 2012

Och sen kommer familj?

Namnet på min blogg, och sen kommer familj? Det mest självklara för alla verkar det som och så även varit för mig. Klart man ska ha familj och barn som vuxen! Meningen med livet är det självklara för alla att komma fram till. Det är en ickefråga i sin självklarhet. Att det följs av ett frågetecken i min blogg gör att det inte längre är en ickefråga utan istället väckt som en fråga. En fråga helt utan självklara svar utan det finns istället många olika svar och vägar dit, till familj. Alla har vi hittat olika vägar och lösningar men många av oss är inte framme. För mig är det där sista frågetecknet i bloggnamnet smärtsamt och ett stort fett hinder som ska hanteras och klättras över. Till min hjälp i klättrandet har jag er, alla fina människor som peppar och hejar på i min klättring, och som tröstar och borstar av mig när jag trillat ner.

Tack alla! Hoppas vi alla kan radera frågetecknet en dag och sätta punkt istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar