torsdag 9 februari 2012

Stabilt

Idag känns det mycket bättre, tack o lov! Jag känner mig mer samlad och bättre inombords. Jag vill gärna träffa min gravida vän så snart som möjligt igen så vi kan komma förbi mina känslor kring hennes mage. Läste på en blogg om när och varför man kanske tycker någon annans graviditet känns svår för egen del kan jag efter en liten analys se vad som är svårast för mig. Jag tycker gravidbeskedet helt klart är jobbigast. När magen väl är stor tycker jag inte det är så svårt längre. Sen, när ungen just kommit, tycker jag det är pissjobbigt igen. Kanske för jag då vill att den ska vara min? När ungen blivit barn med sin egna person är det inte så jobbigt igen. Alltså har jag kunnat ringa in vilka tider som är svårast för mig. Besked och nyfödd, helt klart svårast. Snart ska ju syrran få nr 2 och det kommer ju vara svårt som bara den... hennes gravidbesked var också tårar för egen del (dock grät jag när jag var ensam och inte med henne) och det obligatoriska mötet med den lille kommer vara svårt som tusan såklart.

Övrig status, ja, ok tror jag. Mötet med läkaren nästa vecka känns bra och hennes brev var vänligt och bra. Det stor mest att hon höll med RMC angående väntan men att jag såklart var välkommen på undersökning. En sak var däremot konstig och gör mig så förbannad på RMC än en gång. Denna läkaren (inte RMC) skrev att det i journalen från RMC stod rekommendation att vänta 6 månader vilket hon tyckte var bra. Det är inte så RMC sagt till mig utan 18 månader har de sagt, dvs aug detta året. Sista missfallet var i maj 2011 och det skulle väntas 12 månader, men eftersom maj är så nära sommaren tyckte hon augusti var bättre vilket då är 18 månaders väntan. Det är ju just därför jag fått panik för det är ju så otroligt lång tid. Hade hon sagt 6 månader till mig så är ju det nu så då hade jag ju aldrig bokat in med denna läkaren utan just vänt mig till RMC istället. RMC har alltså skrivit en annan sak i journalen än vad de sagt till mig och det stör mig nåt oerhört. Det har aldrig varit tal om några 6 månader vill jag lova. Jävla skit läkare på RMC!!!! Klart att denna läkaren tyckte rekommendationen var ok om det endast skulle vart 6 månader, det hade ju jag också tyckt.

Nåväl, jag ska förklara detta för läkaren nästa vecka och förhoppningsvis börjar jag inte gråta...

/C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar