onsdag 1 februari 2012

Tiden

Tid är min nya fiende. Jag tycker ibland att den går för långsamt och när jag tänker på hur gammal jag blir och hur just den tiden rinner ur mina händer tycker jag den går för fort. Aldrig kan man vara nöjd...

Igår var en mycket trevlig kväll :) tog ett nytt test just in case och det var fortfarande en smilande gubbe där så ägglossning har jag i alla fall, puh, alltid nåt. Tyvärr så har jag börjat tappa tron på att det ska gå vägen så jag har inget hopp precis. Det är ju både bra och dåligt. Bra för att besvikelsen blir så mycket mindre när mensen kommer och dåligt för att tiden då går så långsamt och vardagen blir mer färglös och trist. Tror ändå inte det kan bli något förrän mellanblödningarna är borta. En av kommentarerna (Sussi) skrev igår om primolut nor som man eventuellt kan ta och som hjälper mot dessa blödningar som verkar försvåra en graviditet. Jag ska dryfta den medicinen med läkaren i feb. så det är en sak till till listan! Jag tar tacksamt emot alla tips!

Just nu så tar både jag och älskade en shot Bisolvon och jag äter också Borago. Vet inte om detta kan hjälpa men jag har inget att förlora. Det andra som numer står på listan är receptbelagt så det ska jag ta med min läkare. Jag har ju dessutom gått ner ett par kilo i vikt. Vet inte om det kan spela någon roll men det kan ju inte vara fel i alla fall. Finns det andra receptfria tips eller preparat som någon provat och tyckt vart bra?

/C

3 kommentarer:

  1. Åhhhh... jag skrev ett låååångt inlägg här... ett blogginlägg ;-) Jag som inte har en egen blogg och råkade skriva för mycket- mer än man fick! Det var så många saker jag ville kommentera eftersom jag hittade hit idag och läste igenom det du skrivit och istället för att kommentera på varje inlägg, ville jag sammanfatta det i en kommentar. Snopet... du har ingen mail eller nåt man kan skicka det till istället? ;-)

    Jaja... summa sumarum, vi har både lika och olika erfarenheter och det var lite runt det jag satt och spekulerade i och funderade kring. Kanske t om fick rett ut några av mina egna tankar!

    Ha så gott och floskler floskler- det ska nog ordna sig ska du se!! hehehe...

    Anna....

    SvaraRadera
  2. haha, jo sånt är ju för jobbigt... teknikens under :) Tack för din kommentar i alla fall! Det bästa av allt med att blogga är ju att man kan byta erfarenheter och få lite tips från andra. Blev nyfiken nu på din historia men det går så bra att maila mig på senkommerfamilj@gmail.com. Floskler är också ok, hehe, så skriv gärna!

    Ha det fint!

    SvaraRadera
  3. Nu har du världens längsta mail i din inbox... phuuu... haha... jag tog mig friheten att sväva ut lite till och du har heeeela min historia. Konstigt att man hasplar ur sig den så lätt inför en total främling, sånt man inte ens berättar för alla vänner, men det är lättare och känns väldigt skönt att få skriva av sig. Man rensar ju lite i sina egna tankar samtidigt.

    Det ser kanske konstigt ut att mailet kommer från nån som heter Sanna, men det är en mailadress jag använder på nätet, för att inte blanda jobb och privat osv. Mitt alias kanske, bara så du vet och inte blir konfunderad ;-)

    Ha det fint själv!
    Anna...

    SvaraRadera