måndag 6 februari 2012

Orolig igen

Åh nej... jag ringde läkaren som jag ska till i feb för att kolla att RMC skickat alla papper som de skulle.

Då sa sköterskan att de hade kommit och så undrade hon om jag inte fått brevet som doktorn skrivit till mig. Jag: "Nä, det har jag inte".
Sköterskan: "Säkert det???? Jaha, jag får nog posta det igen".
Jag: "Men vadå, vad stod det i brevet?"
Sköterskan: "Ja, det är nog bättre jag skickar det igen så du får läsa det..."
Jag: " Men min tid i nästa vecka kvarstår väl?"
Sköterskan: "Ja, jo, den kvarstår så länge... men det stod i journalen att du skulle avvakta 6 månader och läkaren tyckte då det var onödigt att ses, men jag skickar brevet igen så ser du vad där står"
Jag: "Men min tid kvarstår väl?????"
Sköterskan: "Ja, den kvarstår".

Shit, hur tolkar man det samtalet? Vad fan står i brevet? Min tid verkar kvarstå men doktorn verkar vilja att jag väntar till sommaren som RMC föreslagit. Jag tror jag dör. Jag har ju hängt upp ALLT på det läkarbesöket... Jag får väl brevet i dagarna så när jag träffar henne så vet jag ju vad där stod. Jag måste allra minst i alla fall bli undersökt så de kanske kan förklara mellanblödningarna. Hoppas detta inte skiter sig nu. Vet inte vad jag gör då...

/C

6 kommentarer:

  1. Nej vad jobbigt ifall ni måste vänta. Vänta är ju det värsta som finns. Det vet vi ju båda två.

    Hoppas att du snart får klarhet i vad det är för innehåll i brevet.

    KRam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, väntan tär på en... tänker på er extra idag. Livet alltså...
      Kram

      Radera
  2. Men vilken hemsk sköterska, usch, nu blir jag arg igen av att läsa om dina sjukvårdskontakter! Såklart man blir orolig och undrar vad det är för jäkla brev. Behåll din tid oavsett vad läkaren säger.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vad är det för brev liksom. RMC verkar förstöra mer för mig än bara de ynka besöken jag hade hos dem. Min inställning är att jag ska dit nästa vecka och övertala henne att det finns mer att göra.
      Tack!
      Kram

      Radera
  3. Stå på dig... du ska inte behöva vänta till sommaren... som du säger, du ska iallafall få tillfälle att diskutera alla dina frågor och undringar och det kan ni ju använda tiden till i såfall. Sen får hon väl säga bu eller bä åt situationen öga mot öga... hade du inte pratat med dom om detta? Vad tiden skulle vara till? Att du vill ha en andra utvärdering- då kan dom ju inte säga nu att du ska vänta som RMC föreslagit, då ska dom göra som du vill- hehe... så som sagt- stå på dig!!!

    Anna i gbg...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis. Jag ska se till att de tester som inte är gjorda, typ spola äggledare och kolla mannens spermier SKA göras! Jag tänkte inte ge mig. Jag förstår att de inte vill göra exakt samma tester igen om de nu redan gjorts, men det finns ju fler grejer att göra. OM de nu vägrar, ja då vänder vi oss till en privat klinik för dessa saknade delar av utredningen.

      Tack och kram :)

      Radera