onsdag 22 februari 2012

Jobbigt

Jag är hemma en dag till. Egentligen mår jag bra nu men jag passar på lite, skönt ändå även om samvetet plågar mig lite. Imorgon blir det jobbet igen.

Det jobbigaste tycker jag är att läkaren som gjorde UL innan jag skulle få min mens och just innan jag fick ett positivt g-test sa att det inte såg ut som jag var gravid. Det är hur jobbigt och störigt som helst. Vad såg hon som fick henne att säga så? Hon sa något att livmodertappen var hård vilket jag har förstått att den inte ska vara när man är gravid. Kan det vara det hon såg och hur spelar det roll om den är hård och man ändå är gravid? Betyder det att allt redan är för sent och har gått åt skogen? Så dumt.... jag kan inte släppa det och att hon sa det gör att ett tjockt mörker lägger sig runt mina tankar.

/C

2 kommentarer:

  1. Till att börja med, grattis till positivt test (har inte hunnit läsa mer än det här inlägget än)!!!!

    Det är alldeles för tidigt för att de ska kunna uttala sig alls, strunta i dem om du kan. Jisses vad jag är glad för din skull. Fortsätt med Boragon. Jag åt 2 st i 6 v, därefter drog jag ner till 1 tablett t o m v 12.

    Äter du prednisolon? Måste maila dig någon dag, ska bara få ihop det tidsmässigt här.

    Kram fina du

    SvaraRadera
  2. Tack!!!! Nu jädrans måste det gå... jo, jag äter borago, två om dagen så jag skär väl ner längre fram. Sen har jag lite annan medicinering också som hänger ihop med att jag har anlag för blodpropp. Får se hur detta hjälper nu. Lite upp till bevis om läkaren bedömning är korrekt eller ej.

    Ja, jädrans doktor, varför måste de då säga något alls??? Man blir ju så trött :(

    Skrev ett mail till dig :) Glad att du är tillbaka och att allt är bra trots en besvärlig tid borta... så jobbigt sånt...

    Tack igen och STOR kram :)

    SvaraRadera