fredag 3 februari 2012

Vankas ledighet :)

Underbara helg, äntligen är du här!

Vi ska till älskades föräldrar i helgen och där ligger snö så det bli lite längdskidor eller skridskor. Åh vad det ska bli härligt. Älskade kommer från en lantlig idyll i de djupa skogarna med massor av djur och mysigt som bara den. Älskar att åka dit.

I övrigt så är jag lite förundrad. Jag blir nog skengravid efter varje ägglossning. Inom mig så vet jag att det inte blivit något så det är inte så att jag går och letar eller inbillar mig tecken av olika slag, men efter varje ägglossning blir jag lite lätt illamående varje gång. Av och till, det kommer och går. Detta stör mig oerhört för det är verkligen som en örfil och retligt som bara den. Något jag kan säga efter allt försök och all tid som gått, är att jag känner min kropp jätte bra. Skulle jag bli gravid så vet jag att jag skulle veta detta och vise verse. Nu vet jag egentligen att det inte blivit något så jag stör mig på att kroppen försöker lura mig. Känner mig ju redan bedragen av kroppfan och mer av den varan vill jag inte ha! Basta.

Nu går jag bara och väntar på satans mellanblödningen som säker ska komma när som. Den kommer i alla fall säkert mot slutet av nästa vecka och då vet jag att allt är som vanligt och jag kan slappna av i den ilska och frustration jag känner. Dessa känslor känner jag allt för väl och är nästan lite trygg med på något konstigt vis... Tyckte nästan det var lite lite färgat på pappret idag så det är säkert på g. Ingen nidblödning här inte, nej då, bara en helt vanlig oförklarlig mellanblödning... skit också, hoppet har börjat svika mig. Är inte det det sista som ska svika? Shit, vad kommer sen i så fall???? Svart hål kanske?

Laters!
/C

2 kommentarer:

  1. Jag hoppas verkligen att det blir ett plus som stannar den här gången, håller tummarna hårt.

    Skönt också att ni har er utredning på g snart så att något händer. Hoppas att ni har en helt underbar helg, kram

    SvaraRadera
  2. Helgen är mitt lufthål så det har ju varit toppen, trots att det inte fungerar för oss och familj inte kommer vår väg. Allt hopp ligger hos läkaren i feb... Stackars läkaren, han måste i min värld verkligen vara en superhjälte för att lösa detta. Hehe, en fertilitetshjälte :)

    Shit, stort grattis till huset!!! Bilder kommer eller? Vi har också haft tankar på hur mycket mer man får utanför de tre stora städerna och tänkt oss en flytt en dag...

    Ha det fint! Mina tummar är fortfarande i krampaktigt hållande för er, hehe, släpper dom inte en sekund!

    Kram

    SvaraRadera