onsdag 21 mars 2012

...

Jobbar hemifrån idag igen. Ska till läkaren kl 11 och jag vill verkligen inte vara på jobbet varken innan eller efter besöket. Det funkar liksom inte, eller rättare sagt, jag funkar liksom inte bland folk när jag vet att jag ska dit eller har varit där. Jag orkar inte med folk helt enkelt. Just nu känns det skönt att min chef är införstådd och att det är helt ok att jag jobbar hemifrån dessa dagar. Älskade är inom sitt jobb och kommer hem och hämtar mig innan RMC. Vilken klippa han är!

Igår hade jag så så ont i magen och var säker på att det skulle bli akuten på natten, men nähä. Sov jätte gott och har inte alls lika ont idag. Undrar vad domen blir. Antingen ser allt ok ut eller så får det bli skrapning och då är allt ok jätte snart ändå. Oavsett så är ju detta snart överstökat och det ska bli så så skönt! Jag vill bara blicka framåt nu. Trött på min kropp och önskar jag snart kunde komma överens med den igen. Det är inte lätt att leva i en kropp varje dag som strider mot en så förjävligt som min gör. Man liksom hatar det man måste leva med... tortyr.

Jag är lite orolig att det blir 10 månader nytt uppehåll. Hoppas verkligen jag kan återhämta mig snabbare denna gången för jag har inte lust att vänta 10 månader på nästa försök. Nä, nästa försök måste bli nu i vår, inget annat duger.

Håll tummarna kl 11, jag återkommer med svaret/domen...tack alla ni som peppar och kommenterar! Det är så fint att ha er <3

/C


4 kommentarer:

  1. Har tänkt på dig under dagen. Hoppas att det har gått så bra som det kan i den situation som ni är i.

    Många kramar

    SvaraRadera
  2. Å tack :) det värmer. Är på jobbet idag och ska försöka ta mig igenom. Har ont i magen fortfarande men ska bita ihop, det är planen. Hur känns det för er? Lite nervöst kan tänkas... Du en fråga, har du testat prednisolon? Bara en tanke och något jag funderar på för egen del... det är ju mer mot missfallsrisk i sådant fall men ni har ju tyvärr varit där också.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag äter prednisolon 10 mg både under våra försök och även annars då jag tar det för att hålla min reumatiska sjukdom i schack. Nu under behandling tar jag också Innohep och några dagar efter återföring ska jag ta trombyl också. De blodförtunnande tar jag på grund av mina blodstörningar jag har som kan göra det svårare att bli gravid och när jag väl är det kan blodstörningrna också öka risken för missfall.

      Radera
  3. Aha, tänkte nämligen själv testa det vid nästa försök men vågar inte hoppas allt för mycket. Tar ju själv också trombyl samt fragmin som nog motsvarar innohep om jag förstår det rätt.

    Alla dessa mediciner alltså! Jisses...

    SvaraRadera