fredag 2 mars 2012

Dagens inlägg

Jo då var det fredag och det är ju härligt i sig. Våren har kommit till Skåne och det är snart dags att köpa solglasögon...och vigselring mm. Jag kommer på mig själv när jag funderar på allt som ska ske detta året att kostnader osv gör ju att "det beror på". Kan jag köpa just den ringen? Ja, kanske. Om det inte visar sig kosta skjortan att skaffa barn för då kanske jag vill prioritera annorlunda. Jag vill ha ett par fina dyra solglasögon, men det beror ju på det med. Allt hänger liksom i luften och inget är klart. Alla ni som kämpar i detta träsket med mig vet ju så väl vad jag pratar om. Jag och älskade hade verkligen behövt en super bröllopsresa (planen är seychellerna) men det beror ju på det med. OM det kommer till adoption så måste vi ju lugna oss lite med utgifter av det slaget... det känns nedrigt att ligga på vänt såhär. Jag tycker att jag och älskade förtjänar semester, finaste ringen och dyra glasögon men vi är båda så kloka att vi inser att vi bör vänta. Jag hatar detta! Tänk de som bara kan skaffa barn hur som, vilken räkmacka i jämförelse! Sen att det ovan på allt förekommer diskussion om hur många IVF försök man ska "få" i sitt landsting är ju rena skämtet. Allt som allt betalar vi ett högt pris oavsett hur mycket hjälp det ska bjussas på och för de som inte blir familj efter IVF återstår adoption för ett par hundra tusen. Att paren med dessa problem har utgifter i mediciner, tid ledigt från arbeten samt all psykologisk "kostnad" gör att vi redan betalar tillräckligt högt pris. Vi ska inte tvingas till större utgifter bara för att tredje försöket inte tar sig. Jag tycker i alla fall inte det!

De som motsäger sig ovan skattekostnad är ju självklart de som inte själva är drabbade eller tror sig någonsin behöva den hjälpen via våra sjukhus. De vill inte vara med och betala. För övrigt lånar jag nästan aldrig böcker på bibliotek. För den sakens skull anser jag inte att jag inte ska betala för bibliotek via skatten, självklart är jag med och betalar. Jag vill inte att de som inte har möjlighet eller råd att köpa böcker heller inte ska få läsa något bara för jag har den möjligheten.

Kram och trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar