tisdag 20 mars 2012

Dåliga besked...

Så ringde RMC i em och det ser inte bra ut. HCG sjunker inte som det ska så jag ska in imorgon kl 11 igen och det blir att boka in skrapningen. Precis vad jag hoppades jag skulle slippa :( Dessutom har jag ont och jag tycker det tilltar vilket ju är jobbigt. Det blir vul-koll imorgon kl 11 och så får vi se när det blir tid för skrapning. Det kunde visst bli redan imorgon beroende på hur det ser ut, hur akut det är och hur ont jag har men det blir i alla fall någon gång denna veckan. De kunde inte säga när det blir än, utan det beror på hur det ser ut imorgon helt enkelt.

Ovan på allt skulle jag hållit i utbildningar torsdag och fredag och jag får blåsa av allt och det blir ju inte helt enkelt att förklara med så kort varsel.

På en annan plats i Sverige föds just nu ett barn och jag blir moster för andra gången.... livet alltså.

Kram

2 kommentarer:

  1. Usch, jag är såå ledsen för er skull! Förstår precis hur du känner det, var inte länge sedan jag var där själv!

    Har du skrapats tidigare? Jag gjorde det vid mitt förra ma, tycket det var helt ok. Hade inte ont efteråt, blödde knappt alls, snabbt och smärtfritt. Kändes nästan lite konstigt efteråt, som om det aldrig hade hänt, eftersom det gick så bra..

    Vid mitt senaste ma blev det i stället cytotek. Fick maxdos, flera omgångar tabletter över en hel dag, då kroppen inte svarade förrän på sista dosen. Fick lämna sjukhuset på em då inget hänt, så allt kom igång hemma på kvällen. Var inte så kul då jag var utelämnad helt till mig själv och mannen. Visste ju inte riktigt vad jag hade att vänta mig...

    Hmm.... hade tänkt skriva något peppande till dig, men blev mest bara blaj.. Skickar iaf en riktigt stor kram till dig och jag hoppas att du läker både själsligt och kroppsligt snart!

    SvaraRadera
  2. Ja det känns så tråkigt hela grejen... men jag har aldrig skrapats förut så det kanske blir bättre än jag tänkt. Det verkar som en "snabb" lösning i alla fall. Lika bra att bara få det gjort så man kan gå vidare med livet. Som det varit nu blöder jag och hade väldigt ont igår kväll. Trodde helt säkert att det skulle bli akuten inatt men icke. Idag känns det till och med bra! Allt hänger helt enkelt på vul. Antingen är det redan bra eller så får det fixas och bli bra riktigt snart. Vill gärna landa på andra sidan detta stängsel så snart som möjligt.

    Tack för din kommentar!
    Kram

    SvaraRadera