fredag 23 mars 2012

Fredag och bättre

Idag känns det bättre. Det kan nämligen inte kännas värre än vad det gjorde igår em. Shit alltså vad det var ett helvete. Jag hade väldigt ont i magen igår och det blödde verkligen hotfullt mycket. Jag tänkte på vad sköterskan sa när hon sa "blöder det som att öppna en kran måste du omedelbart in till akuten!". Det var alltså nästan som en öppen kran av och till vilket var otroligt skrämmande.

Där stod jag inför massa folk och höll min utbildning. Osäker på om det blödde igenom byxor och allt. Tittade efter bloddroppar på golvet, fläckar på stolen jag suttit i. Ja, ni fattar. Det var helt jävla förfärligt! Ovanpå det hade jag jätte ont, men det värsta var nästan känslan att det blödde så så mycket. Jag tänkte till och med tanken att jag kanske hade ett par liter blod i magen och höll på att förblöda. Jag var yr och vimmelkantig men mitt i det som för en liten stund kändes riktigt allvarligt för min egen hälsa så tänkte jag "kanske hinner jag hålla klart utbildningen och sen kan jag åka in akut och kanske ändå klara livhanken". Ja, jag är dum i huvudet! 


(Utbildningen gick bra ändå, tack o lov. Tror alla var nöjda och ingen märkte något).

Man kan ju säga att det var ett sjukt helvete och nu är jag glad att det är över. Idag har jag inte lika ont alls och det blöder mycket mer måttligt. Puh. Kanske är det slut snart. Efter utbildningen och när jag var säker på att inget var som en öppen kran inom mig gick jag genast och köpte en svindyr handväska. Jag funderade inte ens en sekund, utan greppade bara tag om den, betalade och gick ut. Kollade inte ens innerfacken eller nåt. Tänkte att en sån dyr en har bra fack helt enkelt. Väl hemma så hade den ju det och jag är jätte nöjd :) Jag är inte sån som tröstäter utan jag äter när jag är lycklig. I olycka går jag oftast ner lite i vikt istället. Däremot har jag ett sjukt shoppingbehov när jag är ledsen! Jag handlar mig lycklig istället... Nåt ska man ju ha i last kanske...

Idag är det fredag och jag ska vila mig i form denna helgen. Man kan ju säga att det är välförtjänt. Det tycker till och med jag som inte är känd för att ge mig själv så många frikort precis. Ikväll blir det städa huset och sen mys med kisarna och imorgon blir det lite fix ute, men bara sånt jag tycker är roligt och orkar med. I helgen finns det inga tvång.

Hoppas ni alla får en fin helg. Jag hoppas massor för flera av er i helgen. Det är många som går igenom oroliga tider och även spännande tider. Jag tänker på er.

Kram



2 kommentarer:

  1. Ligger här i sängen efter äggplock och läser bloggar...
    fy vad hemskt att blöda så mycket. Det var en fördel med skrapning tycker jag, att man slapp allt blod!

    hoppas det känns bättre idag.

    kram

    SvaraRadera
  2. Det var verkligen otäckt måste jag säga. Var riktigt rädd där ett tag. Men så dum man är som i första hand tänker på vad alla människor ska tycka och tänka..

    Härligt att det är över nu och den eviga väntan börjar. Njut av er minisemester :) det låter så så skönt :)

    Kram

    SvaraRadera