fredag 16 mars 2012

Ett steg till höger?

Så har jag (och mannen när jag berättar ikväll) tagit ett steg snett till höger. Kanske blir det framtida stigen? Jag har nämligen skickat efter info från ffia...om adoption. Vi har givetvis en lååång väg kvar med egna försök och detta är ett steg åt ett annat håll. Det blir lite balansgång mellan våra två alternativ nu. Det ena utesluter inte det andra just nu utan vi tittar lite skelande även mot höger dårå samtidigt som blicken är rakt fram på den stigen vi nu stapplar. Ja, ni fattar.

Läste lite på hemsidan och gillade ffia mer än adoptionscentrum. Tycket det var fina berättelser och bra översikt. Jag satt ju här och lipade kan jag erkänna... fina berättelser om nya familjer som skapas. Vi har funderat mest på asien men inte än vilket/vilka länder. Vet inte varför asien lockar men det gör det. Mitt hjärta slog lite hårdare för Filippinerna idag. Också oklart varför. Det första steget är taget och vi får hem en intropärm. Vi får se hur vi känner när vi läser där... vi tänker mest på yngre barn men där ser vi det lite olika. Jag har även tankar på syskonpar även om det verkar vara klurigt att få medgivande för. Jag tänker att det skulle vara en stor trygghet för barnen att ha ett biologiskt syskon i sin familj. I sånt fall är ju den ena lite äldre och älskade har haft lite tycken kring den biten. Han vill gärna att barnet är så ungt som möjligt och jag förstår det. Vi kommer hitta en väg som vi båda gillar, det vet jag. Jag är även mer öppen för vissa kända medicinska problem än vad älskade är. Spelar ingen roll, vi kommer köra på det han är trygg med. Vi gör ju detta tillsammans!

/C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar