onsdag 14 mars 2012

Helt slut

Måste vara att jag sover för lite eller dåligt. Jag är så trött. Sitter just och nickar till på mitt kontor. Det var samma igår :(  Måste nog dra en kopp kaffe. Detta duger inte. Man blir visst jätte trött när man är jätte ledsen. Orkar inget utan vill bara sova. Tänkte köpa gravtest på vägen hem. Hoppas ju de kommer till användning en dag... gärna nu i vår. Hoppas verkligen vi får ett pluss snabbare denna gången. Jag vill verkligen inte vänta 10 månader till. Då blir jag tokig!!!! Den väntan tog nästan kål på mig. Vill gärna vara mitt superfertila själv så vi kan försöka riktigt snart igen. Hoppas det inte är ett nytt sånt uppehåll... jag hatar dubbel problematik!


Kram

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Hittade till dig för ett tag sedan, och följde med spänning dina inlägg inför Vul. Såg för några dagar sedan resultatet, och ville bara säg att jag blev sååå ledsen för er skull! Har själv varit där alldeles för många gånger, senast i oktober och januari, så det finns färskt i minne och hjärta, och önskar verkligen att det här var något som ingen behövde gå igenom!

    Jag har inte läst din blogg från start, men förstod det som att det här inte var ert första mf? Har ni gjort någon utredning?

    Vill du är du jättevälkommen att kika in till mig här: http://drommaromsmatt.blogspot.com/

    Sen, ett litet råd (helt oombett jag vet, så strunta i det om du vill!) sjukskriv dig ett tag! Efter vårt senaste mf var jag hemma i en och en halv vecka, trots att det inte var några fysiska problem direkt... Men jag hade aldrig klarat av att vara på jobbet då, varken för min egen, kollegornas eller kundernas skull! Man behöver inte orka allt alltid, det är helt ok att efter ett sådant besked låsa in sig hemma och bara släppa ut alla känslor... Bara en tanke...

    Stor stor kram till dig! Och jag hoppas att både du och jag snart har våra små barn i famnen!

    SvaraRadera
  2. Hej och tack för din kommentar! Ska läsa in mig på din blogg jag med! Vi verkar ha ett lite gemensamt!

    Detta var nu vårt 4 missfall så det är riktigt tungt. Efter det tredje fick vi en utredning som inte visar några fel på oss. Till detta försöket fick vi fragmin, trombyl och crinone men tyvärr har det inte hjälpt. Nu ska bara detta blöda ut och sen får vi väl försöka igen men det verkar inte bli någon ny medicin utan läkarna verkar förutsätta att man orkar hur mycket som. De säger att det inte finns mer de kan göra för oss :( Det blir inget IVF heller eftersom de menar att vi blir gravida och skulle därför inte blir hjälpta av det. Hur kommer det sig att ni fick det erbjudandet? Det känns som att varenda läkare resonerar olika när det gäller hur långt hjälpen räcker...

    Hoppas för oss också! Och tack för ditt tips :) Tas gärna emot av läkare eller ej! I framtida kämpande så kommer jag behöva vila mer. Tog upp det lite med min chef i veckan så nu när han vet så känns den biten lite lättare. Det är ohållbart att bara slita på "som vanligt".

    Kram och massa lycka till

    SvaraRadera