fredag 30 mars 2012

Trött och lite tagen

Men nu är jag hemma i alla fall. Redan på ultraljudsmottagningen sa läkaren att den kunde vara ett utomkveds men hon hade aldrig tidigare sett ett så stort så hon ville inte utesluta att det var något annat ändå. Där blev jag ju lite orolig kan man ju säga, jag menar hur stort kan det ha blivit? Det blev hur som operation och de fick ta bort äggledaren som var sprucken och fostret och blodet hade rört ihop sig men både blindtarmen och äggstocken men ledaren var körd. Ja, inte så konstigt att jag haft ont kan man ju säga.... Läkaren tröstade mig i alla fall med att det såg extra fint ut på vänster sida. Usch, vad ledsen jag är nu :( Det blev ett dygn på gynakuten och de har varit underbara. De, om än försiktigt, uttryckte att det var mycket märkligt agerande av RMC. Jag får ta det när jag orkar, just nu är det en minut i taget som gäller.

Just nu har jag ont och är trött... får skriva mer sen... orkar inte just nu. Tack för alla era fina kommentarer! Det känns så speciellt att få ha er här!

Kram

4 kommentarer:

  1. Fy fan =( När du har hämtat dig tycker jag du ska fundera över om du skulle vilja gå vidare kring det här med RMC. Tycker det verkar vara en del misstag som begåtts, kanske en anmälan för att dom missade tom? Åtminstonde ett rejält snack om bemötandet av dig. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det blir nog anmälan på detta. Det får bara inte hända någon annan. Med mig är det för sent men jag är glad att det inte slutade värre. Vi ska läka sen tar vi tag i det. De får bara inte göra sådan bedömning. Läkarna på akuten gav mig vatten på min kvarn och pratade med mig om det. De verkade tycka det var jätte märkligt. Läkaren som gick ronden på morgonen sa att man inte kunde tro det var sant när man läste journalen... säger ju en del.

      /C

      Radera
  2. Fyyyy, din stackare!!! Skönt att operationen gick bra iaf. Du måste ha haft fruktansvärt ont :( har du blivit sjukskriven nu?

    Jag har tänkt massa på dig de senaste dagarna. Hoppas att du läker snabbt, både fysiskt o psykiskt, även om jag vet att det tar tid... Var snäll mot dig själv o pressa dig inte att göra saker du inte orkar just nu.

    Stor stor kram från mig

    SvaraRadera
  3. Ja, det har verkligen gjort ont vill jag lova och jag hoppas verkligen det är över nu. Detta var ju bara för mycket. Jag har vilat hela helgen och kan nu både gå och sitta utan allt för mycket smärtor men det är ganska svullet fortfarande. Tror att själen tar längre tid denna gången. Det finns så otroligt mycket att bearbeta denna gången.

    Tack snälla för dina tankar och massor med kram tillbaks!

    SvaraRadera