onsdag 28 mars 2012

Jaha ja, knappt förvånad.

Så var jag hemma igen efter en lååång dag på KK akuten i Malmö. Efter 3,5 timmar kom jag in och fick träffa läkaren. Han gjorde ett mycket grundligt vul och det var riktigt smärtsamt faktiskt. Vet inte vad han petade på därinne men ont gjorde det så tårarna sprutade. Allt är alltså inte som det ska. Han hittade "myomet" som de också pratade om på RMC och menade att det borde man titta närmre på. Han hittade också en blodansamling (samling vätska) mellan livmodern och tarmen som kan förklara mina tarmproblem. Den ska ju inte vara där såklart och han var lite bekymrad över den. Sen kommer vi till finalen... troligtvis ett utomkveds på höger sida, tada! Alla onda ting blev tre? Det förklara ju smärtan jag känt/känner där. Till detta kan jag lägga att jag var hos RMC i förrgår och då såg allt bra ut??? RMC i Malmö begriper jag mig inte på ALLS. Hur kunde de missa allt detta????? Var är deras kompetens? 3 läkare på RMC har tittat!!!! Läkaren på RMC avfärdade utomkveds eftersom de såg en misslyckad graviditet i livmodern och det var så liten risk att det fanns ytterligare en... tada, igen. Finns där en nitlott så drar jag den såklart. Läkaren idag menade också att det allt för långsamma HCG värdet också talade om för honom att det står snett till och det var inte alls omöjligt med fler än ett foster fast på olika ställen i magen. RMC, hallå!!! Varför har ni inte haft samma reflektioner? Jag har ju vid VARJE besök meddelat att jag har ont till höger. Detta sa jag senast i måndags! Jag är så ledsen och så besviken att jag inte vet vad jag ska göra. Nu är det strikt sängläge pga blödningen i buken och sen blir det ett samtal från KK imorgon bitti. Då ska jag in på ny undersökning med deras superutrustning och OM det nu blir bekräftat utomkveds så blir det operation imorgon där de tar bort ledaren. Jag är så knäckt... det finns bara mörker och tårar just nu, jag är bara så jävla ledsen. Mitt liv är bara en stor hög med skit. Orkar inte mer nu.

/C

12 kommentarer:

  1. Men kära du. Jag blir helt paff när jag läser din berättelse. Vad har läkarna på rmc egentligen tittat på när de gjort ultraljud på dig när de missat så många saker???

    Skönt att du åkte iväg och ändå fick klarhet i saker och ting även om det inte var några positiva nyheter.

    MÅnga kramar till dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jo visst blir man paff! Jag är helt ställd och nog ännu i chock. Tänk att vi kanske hade fler än ett foster? Det smärtar att jag inte vetat liksom...Jag blir så upprörd på RMC. Hur kunde alla tre missa allt detta? Nu får vi se den slutgiltiga domen imorgon...jag är så glad att vi åkte till slut! Magkänslan är långt mycket bättre än det mesta.

      Lycka till dessa ruvardagar :) Fundera så lite du kan och njut desto mer.

      Kram

      Radera
  2. men åh, herregud, jag blir så ledsen och önskar att det fanns nånting jag kunde göra för att lindra och trösta. en stor, varm kram till dig!

    SvaraRadera
  3. Tack :) det är så gulligt av dig! Känner mig lindrad och tröstad när jag läser din kommentar.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Men nej! Hur mycket skit ska hända er på samma gång? :( vilken tur att ni åkte in! Jag hoppas att allt går så bra det bara går i morgon. Är det säkert att de inte kan rädda ledaren? När du orkar tycker jag du ska fundera över om du inte ska göra en anmälan, så här får det ju inte gå till!

    Stor stor kram från mig

    SvaraRadera
  5. Hej, jo här dundrade det in massa besked igår. Nu när jag sovit på saken är jag mest arg på RMC som inte sett ett skit av det läkaren på KK såg igår. Just nu sitter vi och väntar på telefonsamtalet att vi ska åka in så hoppas jag de inte är utomkveds men att de tittar noga och att det kan bli ett slut på allt detta. Han kunde ju inte säga helt 100 att det var utomkveds, men han hittade ju lite annat som ändå måste följas upp, så som blodansamlingen i buken. Man blir så trött!

    Tack för din kommentar!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag orkar inte heller mer nu. Går under av blödningarna. Jag orkar inte, vill skrika rakt ut. Är hemma för orkar inte med jobbet idag, läser en vanlig djävla ica buffe tidning och såklart där med - stressade småbarnsföräldrar som ska hinna med kalas. Jag vill också vara en stressad småbarnförälder!!!! Men det var dig jag skulle kommentera nu.. Fy fan vilket läge, det är som att oturen aldrig tar slut, men vilken tur att du åkte in, vilken tur att du litade på din egna magkänsla. Det är den du ska lita på nu hädanefter, inte RMC, fuck them! Du och din magkänsla ska rida ut detta, och ta nya tag. Håller tummarna och tänker på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh jag vet hur det känns, man kan liksom aldrig få glömma sin situation. Inte ens i Ica buffe... hoppas dina blödningar slutar så jävla snart och att det är goda besked på vulet. Fattar att det känns mörkt men man bara måste behålla lite tro så man orkar vardagen.

      Jag kan säga att min magkänsla ligger numer på första plats när jag lyssnar. RMC i malmö ligger på sista plats..

      Lycka nu till Sussi!! Håll ut ett litet litet tag till.
      Kram

      Radera
  7. Men....jag vet inte vad jag ska säga. Hur är det möjligt? Hur kan de inte ha undersökt risken för utomkveds när dina värden inte sjönk som de skulle. Man blir ju så förbannad att det ryker ur öronen. Alla vi "google experter" som läser IVF bloggar hade kunnat gissa på det. Tack för att du delar med dig. /Andrea

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och tack för din kommentar! Ja, de borde verkligen ha reagerat. Jag har ju frågat gång på gång just för jag tyckt det var konstigt men det hjälpte inte. De har verkligen bara viftat bort mig och jag är så ARG på dom! Värdena sa ju allt egentligen, oavsett om de såg ett utomkveds eller ej.

      Tack!
      /C

      Radera
  8. Usch vad det känns orättvist :-( Hoppas hoppas det inte är så illa som dom misstänker... känns som ni har tillräckligt att kämpa mot ändå. Ingen uppdatering här på bloggen än, så jag antar att det kanske är så att du ändå hamnat på operationsbordet? Det gör mig ont att läsa, men bra i den mening att du äntligen får den hjälp du behöver- om än lite sent. Det där RMC känns mer och mer som ett bluffställe som inte vet vad dom håller på med- kanske dags att söka sig annanstans framöver och inte återvända dit?

    Håller tummarna för dig och att det löser sig till det bästa! Kramar!!

    Anna i gbg...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna! Ja, det känns som ett dåligt jävla skämt men äntligen känner jag mig också lyssnad på och tagen på allvar. För att RMC skulle höra mig måste man nog lägga sig på golvet och gråta och jag är ju bara inte sån som person. De borde lyssnat på mina ord helt enkelt. Jag kommer inte gå dit igen... tar det privat nästa gång och har bara RMC att skriva ut läkemedel, inget annat duger de till.

      Ha det fint!
      Kram

      Radera