tisdag 17 januari 2012

+ - 0

Vågen vill inte min väg längre. Nu är det + - 0 i flera dagar. Jag tränar som en tok, stiger upp i ottan och promenerar 30 min varje morgon och har skurit rejält i kosten. Än så länge ligger jag pall på minus 2 kg men det är allt. Lite besviken ändå. Ska inte stirra på vågen utan köra på ändå. Kanske har hamnat på en platå som jag rasar av om ett par dagar. Hoppas. Ska till Göteborg med jobbet torsdag och fredag och då blir det mer mat än vanligt (konferenser=fikatokigt!) så jag får se hur det går med det, men det gäller att pressa framår. Sen är jag dessutom väldigt nöjd med min ökade kondis nu. Känner mig starkare än någonsin och det är ju roligt! Spinning intevall igår kändes som en barnlek ;) och idag kör jag ytterligare ett spinningpass och imorgon skivstång, sen är jag redo för konferens!

Ja, barnlös än och fick lite jobbig känsla via fb igår. En vän skrev väldigt kryptiskt så jag tror det är barn på gång där. Alla tentakler hos mig fälls då omgående ut för att hinna bearbeta så mycket som möjligt innan jag får nyheten face to face liksom. Det är den där dosen med sorg som måste öka med en pytte-micro-del. Detta betyder att allmänstatus för mig är något lägre tills det är bearbetat. Så här knallar det på. Den lilla dosen sorg ökas ibland när man får massa "goda nyheter" från andra håll. Allt detta för att förhindra ett mastodontbryt , för det vill man ju helst undvika... Shit, såhär vill jag verkligen inte leva mitt liv!

OM det inte skulle bli några egna barn ser jag två vägar. Den ena får väl slutligen bli adoption och den andra är att hyra ut hus och sälja saker, köpa en båt och segla jorden runt ett par år med älskade. Det hade jag gillat och det ser jag som ett alternativt äventyr i mitt liv som ger mening och glädje. Jag och älskade har pratat om detta och tänker oss någon form av långsegling vid något tillfälle i livet. Kanske först vid pension om familjebitarna faller på plats. Annars blir det tidigarelagt och mer en escape.

Japp, så var det snart möte igen. Måste ladda lite inför det...

Kram






2 kommentarer:

  1. Kan vara så att du lagt på dig muskler och att fettet minskat men att de väger tyngre :)

    Långsegling är en dröm jag själv haft i alla år, men måste få maken att börja segla först - han är inbiten golfare.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas också på muskelmassan... därför kanske bra att inte stirra på vågen även om jag gärna skulle vilja se att den gick ner en bit. Ibland får jag för mig att det hade hjälpt oss (är dock inte överviktig men ändå, alla halmstrån greppas gladeligen...).

    Segling är så härligt! Du får inspirera mannen men lite nöjessegling :) det är en sån grej som underlättar om båda gillar och särskilt om man ska på längre turer. Tyvärr har vi ingen båt i dagsläget men vi brukar låna syrrans varje sommar så vi i alla fall kommer iväg en vecka eller så.

    Jag ska läsa ditt mail nu! Återkommer med det, men verkligen, TACK! Behöver alla tips och råd jag kan få...

    Än en gång tack och ha en underbar onsdag :)
    Kram

    SvaraRadera