måndag 16 januari 2012

En vecka till...

En vecka närmre min tid hos läkaren i feb. Helgen som gått har varit fin. Vi har varit tillsammans och njutit massor. Tyvärr präglas min tid lite av att jag önskar att den ska gå fortare. Jag vill så gärna få en annan bild av hur det står till med mig och allt kring vår situation. Jag är verkligen desperat  att få en annan känsla än denna satans hopplöshet som jag har nu. Smälter sakta men säkert intrycken jag fått från RMC och inser att ja, jag har rätt. Mot mig har de varit skit. Efter behandlingen hos dom, kommer alla andra bemötanden kännas bättre! Där måste ändå varit botten som jag nådde. Nu efter lite terapi med mig själv är jag uppe i marknivå i alla fall. Jag har lite uppslag nu vad jag ska ta upp med läkaren i feb och det känns skönt. Skönt att jag (som ju är en driven person i "verkligheten") kan driva detta utan att bli tagen för att vara en idiot. Jag blir ju aldrig bemött så i min vardag så det har verkligen förvånat mig. Mina vänner brukar säga att jag är klok och en som snabbt får en samlad bild av saker. RMC fick mig att framstå som en hysterisk idiot, men nu har jag förlikat mig. De har fel och nästa upplevelse kommer garanterat bli bättre! Vården ska vi ställa krav på utan att skämmas! Förstår när jag läser runt lite på bloggar att det inte är unikt att bli felbehandlad eller felbemött och där måste man verkligen vara stark och stå på sig. Min läkare på RMC sa över ett telefonsamtal till mig: "Sånna som själva ska ta kontrollen blir det aldrig bra med. Jag vet mer än du vet så du ska inte ta kontroll här". Vilken tanke? Är det de som bara finner sig som är den ultimata patienten? Ja, då är vi nog många som har egna frågor och funderingar som inte får en så fin behandling. Tror nog iofs att min läkare är relativt ensam om sin idiotkommentar... eller man kan ju hoppas det....

Hur som, mycket annat än funderingar gick av stapeln i helgen. Hönshuset i trädgården är rivet :) Jag med slägga och älskade med motorsåg. Shit vilket par vi var :) Hade ju kollat på gladiatorerna kvällen innan så jag kände inspirationen flöda, hehe. We are Ice and Hero, hihi :)

Nåväl, jobbet slukar mig snart hel så nu måste jag återgå och få ännu lite till gjort.

Kram!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar