tisdag 24 januari 2012

En kul sak, men det är den enda


Jag har fått nedan utmaning! Jag blev riktigt glad så här kommer mina svar!

1) Vad gjorde du för tio år sedan?
Då var jag 21 och just klar med universitet på ett ställe och skulle börja på ett annat för ytterligare ett par år. Festade som en tok och hade en vit sommar. Bodde i en liten takvåning mitt i Malmö och njöt ganska mycket av livet. Dock hade jag ingen stadig tillvaro utan flaxade runt massor, men jag minns det som en glad tid!
2) Vad gjorde du för ett år sedan?
För ett år sedan var jag ovetandes att jag var gravid igen efter första missfallet. Om ca 4 veckor fick jag missfall nr 2 och började ana ugglor i mossen. Kände att inte allt stod rätt till helt enkelt. Under denna graviditeten åkte jag och älskade skidor och höll alla tummar som fanns, men det hjälpte inte. För ett år sedan, innan jag visste facit, var jag alltså vid detta tillfälle mycket lycklig.
3) Fem snacks du gillar
Choklad
Lösgodis
Kaffe (?)
Chips och dipp
grönsaker och dipp

4) Fem sånger du kan hela texten till
Haha, det är typ Die mauer med Ebba grön och sånt som jag lyssnade på när jag var 15. En hel del Queen kan också sitta ganska bra i minnesbanken. Var bättre på att lära mig texter som ung så det är väl dom jag kommer sitta och tralla på på ålderdomshemmet en dag :)
5) Fem saker du skulle göra om du var mångmiljonär

Köpa/bygga drömhuset
Köpa en läkare som jobbade bara för mig, hehe
Investera i volentärprojekt
Köpa en båt
Åka på en mycket lång resa med älskade

6) Fem dåliga vanor
Röker när jag är riktigt full
Faller för impulser allt som oftast
Inte tillräckligt positiv i sinnet
Ganska lat stundom
Syns och märks väldigt tydligt vad jag egentligen tycker

7) Fem saker du gillar att göra
Segla
Åka skidor
Kopp kaffe med fika
Promenader (kan gå huuur långt som helst)
Fixa och sen njuta av vårt fina hem

8) Fem saker du aldrig skulle klä dig i, eller köpa
Tantskor med liten liten klack
Onepice
Hellång päls
Tantigt pärlhalsband
Byxa som är vid upptill och smal nertill, inte min grej bara.


9) Fem favoritleksaker... eller sak lägger jag till...
Alla mina converse :)
Min htc
Min dator
Fin tavla som jag fick av älskade i julklapp
Back gammon
10) Tio personer jag vill se göra den här utmaningen
Har ju lixom inte ett helt batteri med vänner här och de jag har har nog redan gjort den. Ni som vill ha den kan alltså få den här! Om ni läser min blogg så är den din :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar