tisdag 10 januari 2012

Jag har en plan!!!!!

Shit, nu är jag heeelt slut. Mentalt done. Åh, herre gud...

Jag ringde till min gamla gynekolog i tanke att boka en tid för undersökning och kanske lite samtal. Sköterskan som svarar meddelar att hon har slutat men att det nu istället finns en läkare hos dom. Om det bara handlade om en undersökning så kanske inte besök hos läkaren var det jag behövde. Då berättar jag kort vår bakgrund och historia... och allt blev ljusblått typ :) Hon var helt underbar! Vilken jävla skillnad från skit RMC Malmö. Sanningen om dom = dom suger!!!! Hon sa per telefon att det inte låter ok att dom bara skickat hem oss på så vis, det måste ju alltid finnas en plan menade hon. Hon tyckte inte heller det lät som att alla tester som vi borde lämnat är gjort så hon blev ytterst förvånad och lite irriterad å mina vägnar. Hon förstod precis att jag inte var nöjd med deras "utredning". Då är detta ställe inte privat, utan inom landstinget, så det handlade inte alls om att mjölka oss på pengar eller så. Jag blev så jävla paff. För första gången behövde jag inte slåss med näbbar och klor och tårar brännande innanför ögonlocket. Hon förstod precis och bokade genast in mig på tre besök!!!! Jag är chockad lixom. Det var så underbart med en människa som förstod och själva sa allt detta utan att jag behövde.

Planen nu. Jag ska dit i feb för egen undersökning och samtal. Därefter i mars ska vi båda dit och då skrivs även älskade in som patient och får remiss att lämna spermaprov. Därefter har vi ytterligare ett dubbelmöte i april där vi går igenom testsvaren. Vi ska nog också kolla passagen i mina äggledare för hon menade att det kan visst vara där skon klämmer. Det är ju länge sen nu vi blev gravida så hon ville inte utesluta det.

Jag är så glad och ska försöka jobba lite för första gången på denna dagen. Helt matt och slut i rutan. Äntligen har jag en plan!!!! Någon gång i april efter sista mötet vet jag kanske något mer än jag vet idag :) Fan vad jag är lättad och vilken tur att jag ringde!


KRAM

8 kommentarer:

  1. Vad skönt!! Allt känns alltid bättre när man har en plan att hänga upp allt på.

    Dessutom. Ett bra bemötande kan man leva flera dagar på!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja :) jag blir så glad. Bemötandet var som natt och dag verkligen! Skönt för dig också med huvudvärken... tacksamt!
    Ha det fint och lycka till nu... håller tummar!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Skönt med ett positivt bemötande och vad bra att min kommentar var till lite tröst :-) Håller tummarna för att kliniken ska hitta något pyttefel som är lätt åtgärdat och att ni sen ska bli med barn hur lätt som helst :-) Stor kram

    SvaraRadera
  4. Ja, underbart med bra bemötanden både här (bloggen) och där (sjukvården). Hoppas de hittar det där pyttefelet som bara låter, "aha, var det bara det! Här är ett piller så blir det garanterat barn sen" ;) Hoppas kan man ju...

    Kram och ha en fin onsdag!

    SvaraRadera
  5. Jag håller alla tummar för att det är så enkelt :-) Kram

    SvaraRadera
  6. Tack snälla! Behöver lite tummar hållna denna sidan vägen ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Vad skönt för dig! Jag blir bara så förvånad över RMC.Du menar att ni inte fått gjort någon undersökning där innan eller kollat provsvar tillsammans? Inte någon spolning? Vi lämnade prover i oktober, fick provsvar och undersökning i december och kontraströntgen för 2 v sen.(Försökt sen våren 2010) Om något som tycker jag att era missfall borde räknas som större anledning till undersökning än att man försökt i flera månader. Hoppas det löser sig på nya kliniken. Häls. Andrea

    SvaraRadera
  8. Hej,

    Ett ultraljud gjordes som undersökning vid första mötet och därefter var det prover och svar för oss båda där man kollade de vanliga sakerna inkl. kromosomförändringar hos oss båda. Därefter vart det slut och vi skulle hem och fortsätta försöka i ett år innan vi på nytt skulle få hjälp. Anledningen enligt min läkare på RMC till att vi inte fick spolning eller spermaanalys var missfallen. Hon menade att det ju visst hade fungerat vid de tillfällena och därför inga problem???? Visst är det knäppt! Jag tjatade att vi skulle få mer gjort hos dom men hon vägrade. Det har varit en riktigt risig resa hos dom för oss må jag säga...

    Tack för din kommentar! Hoppas också på en ordentlig utredning nu!

    SvaraRadera