torsdag 12 januari 2012

Bästa dagen

Torsdagar är bäst. Det är just dagen innan fredag som är skarpt läge inför helgen :) alltså bästa dagen, allt fint med helg ligger framför en. På fredag har man liksom redan börjat "nalla" det fina i hörnen...på torsdag finns allt kvar!

Igår hade jag underbara vänner hos mig på middag. De är så söta och bra. Den ena har tre underbara barn och hon är väl nästan den enda med ungar som jag står ut med. Hon pratar om dem men inte så som är jobbigt, utan bara fint och lagom. Den andra har ju själv haft ett missfall för några månader sen och sen dess har det nog inte blivit något igen än, men det kommer.

Någonstans är jag ok ändå. Glad åt mina nya läkartider och glad att älskade tyckte det var ok att ställa sig i adoptionskö. Känns ändå som vi är på samma bana. Frågan är bara vilken förening man ska köa i... Jag har inte kollat upp något ännu så kan inget om saken. Älskade sa något om man fick önska kön men det tror jag ju inte man får. Han sa att OM man får så önskar han sig en flicka. Söta älskade. Finaste killen. Han sa också att han inte tyckte syskon var en bra ide att starta med och det förstår jag. Sen pratade vi lite om länder och kom fram till att asien är intressant i alla fall. Vi får se, men kö blir det nog inom kort. Men efter kö är det full fokus på "egna barn"! Ett barn i min mage tack "urk, ursäkta flosklandet, hehe"...

Det är mycket som är jobbigt med barnlösheten även utanför det faktum att det är en total livskris. Tänk, de med barn får ett brejk i sin vardag på sisådär ett år av föräldrarledighet (observera brejk, inte "ledig"). Ett sådant brejk är ibland ovärderligt. Ett ställe att fundera, fokusera på något/någon annan, tänka över sin karriär och känna efter. Detta får inte vi andra. Vi får heller ingen kompensation för det. Möjligen i karriärsutveckling under den tiden men ett brejk skulle för min del vara ovärderligt. Lite reflektion till mig skulle sitta bra. Hoppades att 2012 skulle bli mitt brejk men jag får nog hålla ihop lite till ser det ut som.

Hoppas alla får en fin bästa-torsdag.

Ps. Min vikt är nu - 1,7kg
Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar