tisdag 24 januari 2012

Inge bra

Idag är det ingen bra dag, och detta på många sett. Till att börja med står vågen fortfarande still vilket ju är sjukt störigt nu när jag tränar så mycket och äter bra. Jävla skit vad förbannad jag blir. Förutom sådana ting som egentligen inte spelar roll så känner jag mig lite sjuk. Tung som ett helvete i huvudet och orkar inget. Jag som skulle träna idag... får se hur jag känner mig. Denna lilla lilla sjukkänsla förknippar jag någonstans med min cykel. När jag känner så brukar det vara tid för ägglossning vilket egentligen är en hel vecka fel i tiden. Borde inte vara förrän nästa vecka så jag fattar som vanligt inget av detta. Jag måste köpa ägglossningstest idag så jag kan testa hemma, det är ju helt hopplöst att gissa hela tiden.

I övrigt så har jag lite olika funderingar kring situationen. Tänkte igår på hur oatraktiv jag känner mig mitt i allt detta. Inte nog med att kvinnligheten får sig en törn när man inte kan reproducera (typ att vara "the end of a gen pool"...), utöver detta ska man alltså behöva prata med sin partner om slemhinnor och dess tjocklek. Bara en sån sak att en tjock slemhinna är något bra!?! Man pratar blodfärger där brunt med klumpar finns med på kartan, ägg som lossnar eller inte, klimakteriet (hallå, jag är lixom 31 år) mm. mm. Det är ju helt galet så osexigt och fult "vårt" problem är. Det finns lixom inget snyggt med det alls. Detta är inte helt oväsentligt när man undrar varför inte alla är öppna och pratar om sin barnlöshet. Skammen som finns jobbar lixom inte ensam utan gör sig sällskap med ett par andra lite småjobbiga faktorer, enligt ovan lista. Det är precis som en sjukdom såklart! Sjukdom vill man kanske inte skylta med allt för mycket eller fördjupa sig i när man har samtal med folk man inte känner allt för väl. Tycker det är modigt av dom som vågar prata öppet men jag vågar inte. Önskar att jag skulle kunna det men det går bara inte. Jag är alldeles för rädd för att behöva fördjupa mig i ovan punkter och det vill jag helt enkelt inte.

Idag är det skit.


/C



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar