fredag 13 januari 2012

No need to say...

...DET E FREDAG!!!! Oj som jag har längtat! Nu äntligen blir det jag och älskade i vår underbara trygga bubbla igen.

Igår hade vi ett samtal igen om ställningstagande till adoption. Vi är ense att vi inte är klara med egna försök, dock så inser vi att adoption tar TID. Vi läste runt lite på nätet tillsammans igår och det är verkligen långt tid vi snackar. Vi kom alltså fram till att det blir att ställa sig i kö efter sista läkarmötet i april. Då vet vi om det är en "quick fix" som kan göra miraklet verkligt för oss eller om det blir en längre väg. Blir det längre ställer vi oss i kö! Det betyder att 2012 blir året vi antingen får positiv utveckling i vårt eget barnaskaffande eller ställer oss i kö till adoption. Two good things :)

I övrigt tror jag att jag och älskade ser lite olika på familj just nu. Ju längre tiden gått desto mer olika ser vi nog på allt. Jag upplever mer panikkänslor än älskade så jag ser det mer som att jag gärna tar ett par adopterade barn, syskon kanske, och sen fortsätter med egna försök också. Just nu känner jag att så stor familj som möjligt skulle vara en plan för mig. Kanske för att jag vet att det inte blir en stor familj annars...

Måste kila på möte nu men om vi inte hörs, ha det bäst!


Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar