torsdag 5 januari 2012

Fredag

Idag är det fredag fast det är torsdag. Helt underbart! Imorgon är det nämligen lördag fast det bara är fredag :)

Livet idag är väl som alltid annars. OK. Jag var förbi apoteket igår och handlade lite. Kändes som att det stod i pannan "vi försöker få barn men det går inte" när jag skulle betala. Jag handlade ägglossningtest, balans-kvinna och Bisolvon. Tänkte att jag och älskade kunde testa en bisolvonkur efter nästa mens (förutsätter att mensen kommer.... som alltid...) man har ju liksom inget att förlora. Kanske skulle det hjälpa om det nu är så att det är svårt för simmare att ta sig igenom... Har också funderat och googlat lite på alternativa lösningar för oss. Funderade på insemination. Kanske skulle kunna vara för oss. Vi har ju trots allt blivit gravida 3 ggr på egen hand så det kanske bara är något sådant som ska till? Känns ju som man vill ta allt i sin ordning och inte kasta sig fram på den "barnlösastigen" och missa massa möjligheter som kommer före något annat.

Nu till min fasa. Gravid vän vill äta lunch idag. Faaan...  jag känner inte för att se hennes mage idag eller för den delen lyssna på allt om det hela och den lilla sonen som de fick för drygt ett år sedan. Strax efter de berättade om sin första graviditet började vi försöka. Sen dess har hon alltså snart två barn. Jag blir så trött och less. Att man måste ducka sina vänner på detta viset. Ganska uppenbart att man kommer stå ensam kvar en dag :( men jag vill inte idag. Ändå sa jag såklart "Ja, vad kul!". Jag får bita ihop som vanligt. Det var hon som sist vi träffades "Kunde rekommendera en liten till oss för det är ju så himla härligt", usch, kräks!!!! Hata!!!! Grrrr!!!!!

Nä, nu vill jag bara ha helg så jag kan vara med älskade i vår lilla bubbla där ingen plågar oss med massa dumma kommentarer.

Ps: 0,9 kg tappade sedan måndag! Galet så bra men det är säkert mest vatten eller nåt. Så snabbt kan det ju inte gått på riktigt... det är ju aldrig så enkelt.


Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar