torsdag 26 januari 2012

Awn igår

Folk man jobbar med alltså. Vet inte vart jag ska börja för att ge en klar bild av detta...

Jag var ju på aw igår. Det var helt ok trots mitt missmod. Konstigt tycker jag att jag aldrig aldrig förr upplevt att barnlöshet eller liknande varit ett samtal i vardagen, men nu plötsligt tycker jag det diskuteras till höger och vänster i massa konstiga sammanhang. Har det alltid pratats om och jag bara inte lyssnat? Vet inte vilket, men märkligt nog tycker jag att jag nu plötsligt hör det talas om det på jobbet ganska ofta.

Hur som. Igår så säger en idiottjej som är på min arbetsplats att hon skulle gärna fått tvillingar, en pojke och en flicka gärna dårå. De fick inte ha rött hår får det var ju så hemskt fult, men gärna gröna ögon för det var ju fint. Tänk om de fick rött krulligt hår, ja då skulle hon dött. Grrr... jag satt och blev så jävla förbannad. Till saken hör att hon har en massiv övervikt och jag bara undrar hur hon tänker. Kanske kan hon inte få barn? Om hon nu verkligen hatar rött hår, vad tycker hon om sin egen fetma då? Förlåt om jag är dum nu, har inga synpunkter på folks vikt men denna tjejen stör mig något fruktansvärt och hon är så sanslöst jävla dum i sina kommentarer att jag blir tokig. Sen berättade puckot att om man inte kan få barn så fanns det minsann tabletter man kunde ta, det hade hon hört talas om. Det var någon hormon trodde hon och då fick man ofta tvillingar som "biverkning" så det ville hon egentligen gärna ta oavsett hur lätt hon fick barn eller ej eftersom hon gärna hade fått just tvillingar... shit alltså, vid detta laget satt jag och höll mig i bordet för att inte flyga på henne, oj så arg jag var.

Folk är ju bra dumma generellt sett eller så är jag fortfarande bara arg och ska lugna ner mig lite. Tack alla ni för era fina bloggar och kommentarer! Det finns en miljard bra saker med att blogga. Ett litet lufthål från de allra minst kunniga personerna och istället få feedback av människor som vet hur det känns. Jag är så tacksam att jag har hittat denna lilla värld. Den ger mig hur mycket som! Bara ni vet hur det är när man måste prata med idioter om saker som man vet allt för mycket om och dessutom stå där och i all hemlighet "råka" veta lite mer än gemeneman.

Kram, hoppas idag blir lite bättre...

Ps. Var ju själv okunnig i ämnet tills för en tid sen så jag dömer ingen... bli bara arg när det är allt för dumt. Jag förstår att alla inte kan veta det jag vet. Kräver det inte heller.

4 kommentarer:

  1. Folk är lite idioter, framförallt har de flesta en tendens att prata om sådant de inte har koll på. Blir själv fortfarande förbannad när folk berättar att de planerar barn ex en viss månad (hamnade i diskussion för ett par jular sedan med en släkting) eller som din kollega som diskuterar hårfärg. Jag menar - who cares?

    Tack själv för att du stöttar mig och att du skriver det du tänker och känner, kram

    SvaraRadera
  2. Det är svårt att hålla kylan när det blir för mycket snack som är så dumt och fel. Sen är nog denna personen one of a kind så det är tacksamt att man inte känner så med alla...men det handlar mer om brist på vanligt sunt förnuft i hennes fall än att kunna så mycket fakta om alla ämnen som man lägger sig i och tycker till om. Att hon bara nämner hårfärg gör mig arg... helt vansinne!

    Tusen tack för ditt mail och infon! Plöjer den nu och det finns massor med nytt för mig där. Detta ska jag ha med mig i tanken när jag pratar med nästa läkare!!! TACK!!!

    SvaraRadera
  3. De som aldrig varit inne i barnlöshetssvängen har naturligtvis inte den kunskap som vi, men då ska de heller inte tro att de kan. Det kan bli SÅÅ fel!

    Jag förstår helt och hållet att du var nära att så till henne...

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja man blir bara så trött. Det är som du säger, just jobbigast när de utger sig för att ha förstått en massa och sen verkligen inte gör det. Lägg till lite urkasst omdöme på det och mardrömssituationen är igång... jag höll på att bli tokig. En del hon sa just denna gången drabbade ju mig men mycket annat hon säger kan ju drabba någon annan med sina "hemliga" problem, makalöst!

    Ha en underbar helg! Allt kommer gå hur fint som :)
    Kram

    SvaraRadera