onsdag 4 januari 2012

Kort vecka

Så skönt! Ledig fredag :) Jag och älskade ska till stranden och leta bärnsten. I know, värsta nördgrejen men det ska bli så mysigt. Det har ju blåst så mycket denna sista tiden så vi kanske tom hittar något. Annars tar vi det bara för promenadens skull. Ligger ju helt i fas med mitt nya träningsliv, hehe.
Annars blir det inget speciellt i helgen. Vi ska träna och städa och bara vara. Jag har börjat måla lite igen så jag kanske slår till och gör ett litet konstverk... får se vad jag känner för.

Fortfarande mycket på jobbet och året har bara börjat... shit vad det kommer bli hektiskt detta året. Jag hoppas verkligen inte jag tagit mig vatten över huvudet. Jag har ett väldigt flexibelt jobb där jag i stort sett bestämmer helt över min egen tid så det ligger ganska mycket ansvar på mig att styra det rätt. Blir det för mycket har jag ju felbedömt och det känns ju inte bra precis.

Nästa vecka är ju nästan allt som vanligt i arbetslivet så då ska jag ringa min gynekolog för en tid. Sen bokar vi in oss på Öresundskliniken för ytterligare en utredning. Jag är lite nervös. Var ju så orolig inför förra utredningen. Rädd att de skulle hitta min tredje arm lixom :) haha men hoppas verkligen att allt kommer någonstans snart. Ska nog förbi apoteket idag efter jobbet och köpa ägglossningstest och lite sånt. Kanske även lite mer balans-kvinna tabletter.

Det jobbigaste nu med allt är att INGET händer på "vår" front. Vi kämpar på med "hemmaförsök". Mysigt är ju det också såklart (älskar ju min man ;) men det är jobbigt att det inte känns som att det kommer att gå utan vidare hjälp, och den jävla hjälpen menar RMC ska dröja till sommaren. Då har vi haft tre missfall OCH varit barnlösa i ett år efter det. Är det rimligt att man ska behöva ta dubbelt straff på det viset? Är det inte tre missfall ELLER barnlös i ett år? Detta höll ju inte RMC malmö med om såklart utan jag fick snällt vänta ett år till. När jag tänker på detta blir jag så less på de som vill "Berätta sanningen om RMC" och hur jävla bra de är. Det är nämligen INTE min sanning!!!!! RMC har så här långt varit skit. Jag blir bara så trött på människor som inte kan tänka eller ens gissa att myntet ALLTID har två sidor, grrr.... idioter.

Så, nu har jag ventilerat lite :) Bättre så!

Kram










2 kommentarer:

  1. Vad jag har förstått så har man rätt till en missfallsutredning när man drabbats av tre missfall. Jag tycker det är bra att ni kontaktar en annan klinik för att få deras åsikt på saken. Hoppas att ni får en tid dit så fort som möjligt.

    All lycka!

    SvaraRadera
  2. Utredningen på RMC efter missfallen gav bara att de inte hittade något fel på oss. Nu menar de att vi måste vänta ytterligare ett år utan att "hemmaförsöken" lyckas innan de vill träffa oss igen för diskussion om IVF eller liknande. Man blir ju så trött! Det blir ju då tre missfall (ca ett år) och sen ytterligare ett år. Kan ju inte stämmma. Hoppas därför också att den privata kliniken kan titta på oss tidigare... Fasen vilka situationer vi har alltså!!!

    Lycka nu till! Det ska gå bra för er!
    Kram

    SvaraRadera