tisdag 31 januari 2012

Tacksam

I svåra situationer blir man verkligen tacksam för det lilla. Idag är dagen D och jag fick en glad gubbe på ägglossningstestet!!!! Shit vad jag blev snopen och glad. Jag hade helt ställt mig in på att detta skulle behöva utredas och att min ägglossning också börjat strula, tillsammans med allt annat. Ovan på att denna biten nu fungerade har jag inte heller haft det obehag som jag tidigare upplevt (sen sista missfallet, men inte innan missfallen). Nu har jag alltså för första gången på snart ett år en ägglossning som inte ger mig besvär :)) Detta måste ändå vara ett gott tecken. Mitt mål hela tiden har ju varit att "få börja om". Det har känts som att kroppen varit helt upp och ner sen sista missfallet och jag har bara velat få en nystart, utan besvär och med en cykel som fungerar och som jag kan lita på.

Fungerar inte cykeln så blir det ju säkert ingen graviditet men nu kan jag kanske väcka hopplösa hoppet igen och kanske hoppas och tro att det kan gå vägen! Det är en sak mindre att utreda hos läkaren i feb och jag är så glad. Jag tog testet imorse och skulle ut på morgonpromenaden. Tänkte för mig själv att det nästan var onödigt att testa eftersom jag inte kände av ägglossningen som jag gjort på sista tiden, men där var den! Jag och gubben log ikapp :)) ja, med dubbelhakor ;) Ikväll blir det ingen träning utan lite extra fin middag och sen mys!!!

Nu är det morgonkaffe! Återkommer. Har plötsligt massor att säga igen...

Kram

2 kommentarer:

  1. Vaddå ingen träning?? Ni ska ju träna stenhårt. I sängen!!! ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Haha, absolut. Det blir träning på hemmaplan ikväll :)

    Kram

    SvaraRadera